۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

کاهش ظرفیت خطوط استمرار دارد

کاهش ظرفیت خطوط استمرار دارد
به دلیل شیوع ویروس کرونا، میانگین ظرفیت هفتگی تناژ فعال در مسیر تجاری اروپا-آمریکای شمالی روند نزولی ۴.۸ درصدی را در ماه جولای ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۷۳۴۶
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر در ابتدای تحلیل هفتگی خود با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا تجارت اروپا-آمریکای شمالی را تحت فشار قرار داده و منجر به اُفت سالانه ۴.۸ درصد ظرفیت هفتگی تناژ در ماه جولای ۲۰۲۰ شده است، نوشت: کشتیرانی‌های مرسک دانمارک و MSC سوئیس بیشترین تلاش را در راستای کاهش ظرفیت انجام داده‌اند. خطوط کشتیرانی مذکور یکی از چهار loop مشترک خود متعلق به ائتلاف 2M بین اروپای شمالی و ساحل شرقی آمریکا را به حالت توقف درآوردند، این خط سرویس‌دهی موسوم به TA4/NEUATL4 تا پایان ماه آگوست متوقف باقی می‌ماند و شرکای ائتلاف 2M باید صبر کنند و ببینند که آیا بازار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خط سرویس مذکور را در ماه سپتامبر دوباره راه‌اندازی کنند یا خیر؟!

این گزارش ادامه داد: علی‌رغم کاهش ۱۲.۴ درصد ظرفیت، کشتیرانی MSC سوئیس همچنان جایگاه بزرگترین خط کشتیرانی در مسیرتجاری اروپا-آمریکای شمالی را با تصاحب سهم ۲۹.۱ درصد بازار به خود اختصاص داده است.

هلدینگ ادغام شده از سه خط کشتیرانی بزرگ ژاپن NYK-MOL –K LINE - موسوم به ONE بهترین عملکرد از زمان آغاز فعالیت خود یعنی آوریل ۲۰۱۸ تاکنون را گزارش داد. این هلدینگ موفق شد در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ (نخستین سه ماهه از سال مالی ژاپن) سود ۱۶۷ میلیون دلاری را کسب کند.
شایان ذکر است: هلدینگ ONE با ظرفیت ۱.۵۵ میلیون TEU، جایگاه ششمین خط کانتینری بزرگ دنیا را از آن خود کرده است.

این گزارش در ادامه گریزی نیز به بخش بنادر زد و نوشت: اپراتور بندری دی پی ورلد در نیمۀ نخست ۲۰۲۰، جابه‌جایی ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار TEU کانتینر را در ترمینال‌های کانتینری خود در سراسر جهان به ثبت رساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حکایت از اُفت ۵.۳ درصدی دارد. هم‌چنین بنادر کانتینری اصلی در ساحل غربی آمریکا حجم جابه‌جایی ۹ میلیون و ۹۳۰ هزار TEU در نیمه نخست ۲۰۲۰ را به نمایش گذاشتند که نسبت به نیمه نخست ۲۰۱۹، روند نزولی ۱۴ درصدی را به همراه داشت.

کشتیرانی OOCL هنگ کنگ یک خط سرویس‌دهی درون آسیایی که چین، اندونزی و فیلیپین را به هم متصل می‌کند، راه‌اندازی خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار