۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳

خارج سازی پنج مغروقه از آبراه اروند در نیمه دوم سال جاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: خارج سازی پنج شناور مغروقه در آبراه اروند در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۳۷

خارج سازی پنج مغروقه در آبراه اروند در نیمه دوم سال جاری

به گزارش مانا نوراله اسعدی سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر آبادان اظهار داشت:طرح خارج سازی پنج شناور مغروقه در آبراه اروند توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کارهای آن انجام شده است.

وی افزود:طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات خارج سازی پنج مغرقه‌های درنیمه دوم سالجاری عملیاتی شود.

اسعدی لایروبی آبراه اروند را یکی از دغدغه های اصلی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در سطح کشور دانست و ادامه داد: با لایروبی و احیای اروندرود ظرفیت عبور کشتی با تثاژ ۲۰ تا ۲۵ هزار تُن فراهم می‌شود.

وی گفت: طرح لایروبی اروندرود بخشی در حوزه ایران و بخش دیگر در حوزه کشور عراق است در ملاقات‌های مقام‌های دو کشور مورد بحث قرار گرفته و بخش سیاسی و حقوقی آن توسط وزارت امور خارجه و بخش فنی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با نظارت وزارت امور خارجه پی‌گیری شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: تاکنون چندین جلسه در ایران و عراق در این خصوص برگزار شد اما به نتیجه مطلوب نرسیده است و هم اکنون پی‌گیری زیادی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی درحال انجام است و منتظر هستیم و در صورت موافقت کشور عراق لایروبی را آغاز کنیم.

اسعدی با بیان اینکه در آبراه اروند سه نقطه بحرانی برای کشتیرانی وجود دارد گفت: اگر این سه نقطه بحرانی لایروبی شود تا حدودی مشکل تردد شناورها با تناژ بالای ۱۰ تا ۱۲ هزار تنی فراهم می‌شود.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار