۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران: از زمانی که کرونا به یک اپیدمی در ایران تبدیل شد و بسیاری از فعالیت های اقتصادی دچار اختلال شد، فعالیت های دریایی و بندری کشور، عملیات های تخلیه و بارگیری، ورود و خروج به/از محوطه های بندری تعطیل نشد.
کد خبر: ۸۷۳۲۸

هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم

 به گزارش مانا، مسعود پل‌مه درباره وضعیت مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش بندری ودریایی کشور تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا، تمام کشورهای جهان را غافلگیر کرد و ایران نیز از این قضیه مستثنی نبود و همانگونه که می‌دانید شاهد آلودگی و شیوع کووید۱۹ در سطح وسیع بودیم، اما فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی با وجود این چالش جدی نیازمند استمرار است.

وی ادامه داد: از زمانی که کرونا به یک اپیدمی در ایران تبدیل شد و بسیاری از فعالیت های اقتصادی دچار اختلال شد، فعالیت های دریایی و بندری کشور، عملیات های تخلیه و بارگیری، ورود و خروج به/از محوطه های بندری تعطیل نشد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران خاطرنشان کرد: آمادگی عملیاتی برای مقابله و مواجهه با هر نوع بحرانی که می تواند یک تهدید پیرامونی تلقی شود در بخش دریایی و بندری کشور وجود دارد و مدیریت صحیح از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه نشان داد که به رغم چالش و مشکلات جدی می توان فعالیت ها را پیش برد.

پل مه گفت: نکته بسیار مهم که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی مدنظر قرار گرفت بهره مندی و رعایت پروتکل های بهداشتی بود و این مسئله باعث شد که چه در بخش کالا و چه در بخش انسانی بنادر از تهدید بیماری مصون بماند و کمترین آسیب را ببیند.

وی افزود: به طور کلی هیچ نوع اشاعه ای در مورد ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم و با اقدام مطلوب و هوشمندانه سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن کشتیرانی، از جان افراد محافظت به عمل آمد و شیوع ویروس در بخش بندری و دریایی به حداقل رسید.

پل‌مه درباره اینکه ویروس کرونا چه تاثیری بر فعالیت های اقتصادی داشته است، افزود: تمام فعالیت‌های اقتصادی در کشور دچار اختلال شده و عملیات‌های بندری و دریایی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و شاهد بودیم که بسیاری از کشورهای همسایه نظیر قطر، امارات و کویت مجوز تردد کشتی ها را سلب کردند و برخی کشورها نیز اجازۀ خروج کالا را از کشور خود ندادند تا ذخایر مورد نیاز آنها با خطر مواجه نشود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: هرچند شاهد مختل شدن فعالیت ها در حوزه صادرات و واردات بودیم اما فعالیت های بندری مختل نشد و صرفاً در یک برهه زمانی ۳۰ روزه واردات کالا به کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفت اما مجدد روند مطلوبی با شروع فعالیت ها کلید خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار