۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

زیان ۹.۴ میلیارد دلاری ۲ شرکت بزرگ نفتی آمریکا از بحران کرونا

دو شرکت بزرگ نفت و گاز آمریکا به علت تقاضای اندک ناشی از بحران کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از ۹.۴ میلیارد دلار ضرر کردند.
کد خبر: ۸۷۳۲۳
زیان ۹.۴ میلیارد دلاری ۲ شرکت بزرگ نفتی آمریکا از بحران کرونا
زیان ۹.۴ میلیارد دلاری ۲ شرکت بزرگ نفتی آمریکا از بحران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شرکت ExxonMobil اعلام کرد: در سه ماهه دوم سال به علت کمبود مشتری و تعدیل نیروی انسانی بیش از ۱.۴ میلیارد دلار با زیان مواجه شد.

"Neil Chapman" یکی از مدیران این شرکت در این زمینه گفت: کاهش تقاضا در سه ماهه دوم  سال ۲۰۲۰ میلادی تخریب کننده بود به گونه‌ای که تا به حال شاهد چنین کاهش تقاضایی با این سرعت نبودیم و همه این‌ها از بحران کرونا نشأت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کاهش تقاضا و بحران کرونا عملیات استخراج ۱۲۰ هزار بشکه در روز از پروژه خارج شده است. همچنین عملیات ساخت فاز۲ Liza با ظرفیت ۲۲۰ هزار بشکه در روز به تعطیلی کشیده شده است.

گزارش‌های رسیده حاکی است: میزان ضرر شرکت Chevron به مراتب عمیق‌تر و بزرگتر است به گونه‌ای که این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با زیان ۸.۳ میلیارد دلار مواجه شد که همگی ناشی از اختلالات دوران بحران کرونا است.

به گفته یکی از مسئولان، این شرکت در حال جمع‌آوری سرمایه‌ها و دارایی خود در ونزوئلا است  که شرایط سیاسی آن بر کاهش تقاضا تاثیر گذاشته است.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر ما تمامی تلاش خود را برای محافظت از سهام و ثبات سرمایه‌گذاری قرار داده‌ایم، اما آینده تعیین خواهد کرد تا چه حد می‌توانیم در این امر موفق باشیم. هرچند با شیوع جهانی کرونا خیلی امیدوار نیستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار