۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

ساحل گناوه باز هم به لکه‌های نفتی آلوده شد

ساحل بندرگناوه، از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور که هفته گذشته از لکه‌های نفتی پاک سازی شد، دوباره به این مواد آلوده شده است.
کد خبر: ۸۷۳۱۹

ساحل گناوه باز هم به لکه‌های نفتی آلوده شد

به گزارش مانا، رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه روز دوشنبه با تائید آلودگی نفتی مجدد ساحل این بندر اظهارداشت: لکه‌های نفتی بر اثر مد دریا به ساحل و خشکی این بندر می‌آید و به صورت خمیر به ماسه‌های ساحلی می‌چسبد.

داود بهادری افزود: هم اکنون درحال پیگیری چگونگی جمع‌آوری این لکه‌ها از طریق اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر هستیم.

وی افزود: به محض اطلاع از آلودگی نفتی با کارشناسان اداره کل بندر و دریانوردی تماس گرفته شد و قرار است آنها امروز به این بندر عزیمت کنند.

بهادر ادامه داد: علت و منشا آلودگی نفتی مجدد ساحل این بندر که بیشتر از قبل است، توسط کارشناسان اداره کل بندر و دریانوری بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.

عملیات پاکسازی و جمع‌آوری لکه‌های نفتی خمیر مانند چسبیده به ماسه‌های ساحلی گناوه هفته گذشته با همکاری و مشارکت شرکت نفت فلات قاره بهرگان، اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر، حفاظت محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد این شهرستان انجام شد.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل شده‌ است که سرازیرشدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم دربر خواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهم نفتی و در مسیر خطوط اصلی لوله انتقال نفت به جزیره خارگ واقع است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار