۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸

شاخص بورس دو میلیونی شد

۴۶ هزار خریدار بورسی امروز سهام حکشتی را خریدند.
کد خبر: ۸۷۳۱۸
شاخص بورس دو میلیونی شد
 
به گزارش خبرنگار بورس مانا، شاخص کل بورس در معاملات روز جاری، سرانجام بعد از مدت‌ها رفت و برگشت توانست از مرز دو واحد عبور کند تا ضمن ثبت یک روز تاریخی، رکوردی جدید را برای بازار سرمایه به یاد بگذارد.
به این ترتیب شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۵۰ هزار واحدی در سطح دو میلیون و ۱۱ هزار قرار دارد. نماد‌های شستا، فارس، فولاد، شپنا، تاپیکو، وغدیر و وامید بیشترین نقش را در رکوردزنی شاخص کل داشتند.
شاخص هم وزن هم که روند معاملات سهام کوچک و متوسط را نمایش می‌دهد همراه با شاخص کل بیش از ۲.۵ درصد رشد را تجربه کرد.
ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. گروه‌های خودرو، فرآورده‌های نفتی، چند رشته‌ای صنعتی، فلزات اساسی، بانک ها، شیمیایی و سرمایه گذاری‌ها بیشترین ارزش معاملات را دارند.
گفتنی است در بازار امروز بیش از ۲۸ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها وارد بازار شد که حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر از روز گذشته است.
از حمل و نقلی‌ها چه خبر؟
روند معاملات نماد کشتیرانی نیز امروز جالب توجه بود. این سهم در ساعت‌های ابتدایی معاملات در سقف قیمت روزانه توانست در فهرست سهامی قرار بگیرد که در دو میلیونی شدن شاخص بورس اثرگذار بودند، در نیمه دوم با هجوم فروشندگان تا صفر تابلو پایین آمد و در نهایت با رقم ۷۵۹۰ تومان برای هر سهم به کار خود پایان داد.
البته این سهم حجم و ارزش معاملاتی قابل توجهی را ثبت کرد. به این ترتیب که بیش از ۷۵ میلیون برگه سهم حکشتی به ارزش بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی روز جاری معامله شد و ۴۶ هزار خریدار حقیقی، این سهم را امروز تصاحب کردند.
در سایر نماد‌های این گروه نیز حفارس با اُفت قیمت سه درصدی همراه بود. توریل، حسیر، حپارسا و حتوکا صف خرید داشتند. سایر نماد‌های گروه نیز معاملاتی متعادل را تجربه کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار