۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

روسیه برای تقویت تجارت با ایران یک بندر دریایی جدید می‌سازد

روسیه یک بندر جدید با ظرفیت ۱۲.۵ میلیون تن در منطقه کالمیکیا می‌سازد که بنادر ایران، هند و قزاقستان را به روسیه متصل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۳۱۴
روسیه برای تقویت تجارت با ایران یک بندر دریایی جدید می‌سازد
 
به گزارش مانا به نقل از تسنیم راشاتودی نوشت: یک بندر دریایی با ظرفیت ۱۲.۵ میلیون تن در منطقه کالمیکیا در روسیه  در نزدیکی شهر لاگان ساخته می‌شود. این بندر، بنادر ایران، هند و قزاقستان را به روسیه متصل خواهد کرد.

این بندر جدید از ۳۲ پایانه بارگیری و سایر تاسیسات تشکیل شده و ظرفیت ذخیره سازی همزمان ۳۰۰ هزار تُن غلات را دارد. همچنین پایانه‌هایی برای ذخیره روغن‌های گیاهی، میوه و سبزیجات و سایر کالا‌ها ساخته می‌شود. این پایانه‌ها هرکدام پنج میلیون تُن ظرفیت دارند و ظرفیت پایانه محموله‌های مایع هم به ۵۰۰ هزار تُن می‌رسد.

 حمل و نقل کانتینری یکی از اهداف امیدبخش این بندر جدید است، چون قطب‌های فعلی حمل‌و‌نقل دریایی در مناطق همسایه، برای این کار در نظر گرفته نشده‌اند. قرار است حمل‌و‌نقل کانتینری بیشتر از هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و از طریق ایران انجام شود.

 این بندر روسی در دریای مازندران به طرز قابل توجهی زمان مورد نیاز برای تحویل کالا‌ها از چین و سایر کشور‌های آسیایی به اروپا را کاهش می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار