۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

ساماندهی کشتی‌های تفریحی در بوشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ضرورت تشکیل هر چه سریع‌تر انجمن حرفه‌ای مالکان کشتی‌های تفریحی در این استان به منظور رونق هر چه بیشتر صنعت توریسم دریایی در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۷
ساماندهی کشتی‌های تفریحی در بوشهر
 
محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر مربوطه به حوزه توریسم دریایی است، لذا شناور‌های تفریحی مهمترین نقش را در رونق این صنعت ایفا می‌کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ضرورت تشکیل هر چه سریعتر انجمن حرفه‌ای مالکان کشتی‌های تفریحی در این استان خبر داد.

به گفته وی، با تشکیل این انجمن و ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشکلات و تأمین خواسته‌های فعالان در این صنعت و ساماندهی آنها، بدون شک شاهد رونق تفریحات دریایی در استان نیز خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان بوشهر همچنین بر ضرورت افزایش کیفی خدمات گشت دریایی از سوی مالکان کشتی‌های تفریحی فعال در آب‌های استان بوشهر خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی گشت‌های دریایی و توسعه این جاذبه تفریحی، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود همه دارندگان کشتی‌های مدرن و سنتی تفریحی و قایق‌هایی که در این حوزه خدمات‌دهی می‌کنند با تشکیل انجمن و تشکل حرفه‌ای صنفی به ساماندهی برنامه‌های کمی و کیفی این صنف کمک کنند.

ارسطوزاده با اشاره به اینکه گردشگری دریایی یکی از جاذبه‌های تفریحی استان است، بیان داشت: به منظور رفع مشکلات فعالان این صنعت، باید برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تری در راستای رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در آب‌های خلیج فارس صورت گیرد.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های مختلف توریسم به ویژه توریسم دریایی که دارای بیشترین مرز آبی با خلیج فارس در میان استان‌های حاشیه خلیج فارس میباشد می‌تواند سالانه پذیرای گردشگران زیادی از جمله گردشگران خارجی باشد.

وی در ادامه گفته‌های خود بر ارتقا زیر ساخت‌های گردشگری استان تأکید کرد و بیان داشت: این استان طی سال‌های اخیر با افتتاح و بهره‌برداری ۱۸ واحد اقامتگاه بومگردی در سطح استان ظرفیت پذیرش گردشگر در استان را ارتقا داده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به ضرورت افزایش اقامتگاه‌های استان تصریح کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش اقامتگاه‌های استان به ویژه در شهرستان‌های ساحلی استان باشیم.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در طول نوار ساحلی استان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار