۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

تهیه تقویم برنامه‌های جامع گردشگری در نوار ساحلی عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از تهیه تقویم برنامه‌های جامع گردشگری در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان جهت ثبت نهایی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۰۶
تهیه تقویم برنامه‌های جامع گردشگری در نوار ساحلی عمان
 
 علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه منسجم گردشگری در سطح کشور، تقویم رویداد‌های گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ایجاد شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: از مجموع ۷۶۰ رویداد ملی به ثبت رسیده در این تقویم در ۳۱ استان کشور، هفت رویداد ملی گردشگری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گفته وی، این رویداد‌ها به طور ثابت و سالانه در روز‌هایی که در تقویم مشخص شده اند، برگزار خواهند شد.

وی به برگزاری جشنوارۀ استان‌های ساحل نشین به عنوان یکی از هفت رویداد ملی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری سالانه این جشنواره نقش مهمی در توسعه هر چه بیشتر گردشگری استان خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود همچنین از برگزاری جشنواره‌های مشترک با استان‌های همجوار کرمان، یزد و خراسان جنوبی جهت تعامل در جذب گردشگران خبر داد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ثبت برنامه‌های گردشگری در قالب تقویم، فرصت و زمان کافی را برای جذب گردشگران در آن مقطع زمانی به سواحل استان فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: همچنین این امر کیفیت برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مناسبتی را افزایش خواهد داد.

وی برگزاری مسابقات موج سواری در سواحل رمین را نمونه بارزی از این موضوع عنوان کرد و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد برگزاری این جشنواره در سواحل رمین هستیم که با ثبت آن در تقویم برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این مسابقات هر ساله تحت هر شرایطی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین تهیه تقویم مجموعه مدیران را ملزم و مقید به برگزاری برنامه‌های ثبت شده در تقویم به صورت تک سازمانی و یا مشارکتی خواهد کرد.

جلال‌زایی در ادامۀ گفته‌های خود اظهار امیدواری کرد: با رفع کامل شیوع بیماری کرونا و بازگشت سلامت کشور به حالت گذشته بتوانیم تقویم برنامه‌های جامع گردشگری در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان را اجرایی کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود به نقش مهم توسعه توریسم در سواحل مکران از طریق همکاری با کشور عمان اشاره کرد.

به گفته وی، توسعه همکاری‌های گردشگری با کشور عمان می‌تواند زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران به این مناطق را فراهم کند که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم باشیم.

علیرضا جلال‌زایی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از گردشگران ورودی به سیستان و بلوچستان وارد نوار ساحلی استان شده و از جاذبه‌های توریسم دریایی در سواحل عمان بهره‌مند می‌شود.

جلال‌زایی با اشاره به طرح ایجاد تعطیلات زمستانه از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح تأثیر بسزایی در رونق گردشگری سواحل جنوبی کشور در نیمه دوم سال خواهد داشت.

به گفته وی، سواحل جنوبی کشور در نیمه دوم سال از شرایط مناسب آب و هوایی برای جذب گردشگران برخوردار هستند که متاسفانه هر ساله به دلیل مقارن شدن این ایام با زمان تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان امکان سفر به این مناطق برای خانواده‌های ایرانی فراهم نیست.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: امیدواریم اجرایی شدن طرح تعطیلات زمستانه بتواند به عنوان فرصتی مناسب جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و رونق اقتصادی منطقه تبدیل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار