۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

بیانیه ILO پیرامون بازنگری در دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت دریانوردان

سازمان بین‌المللی کار ILO با توجه به اینکه شیوع بیماری کووید ۱۹ تأثیر زیادی بر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی گذاشته است نسبت به بازنگری و اصلاح برخی از دستورالعمل هابه منظور حفظ سلامت دریانوردان اقدام کرد.
کد خبر: ۸۷۳۰۱
بیانیه ILO پیرامون بازنگری در دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت دریانوردان
 
به گزاش گروه بین‌الملل مانا، در اطلاعیه‌ای که از سوی این سازمان منتشر شده است در زمینه مسائل مربوط به نیروی کار دریایی و بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ که دریانوردان زیادی را درگیر کرده است بیانیۀ مشترک کمیته ویژه سه جانبۀ دریایی را منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است با توجه به چالش بر‌انگیز بودن صنعت کشتیرانی در رابطه با به خطر افتادن سلامت دریانوردان ناشی از بحران کرونا و ایجاد مشکل در نقل  و انتقال دریانوردان و بازگشت آنان به خانه یاد‌آور شده است در رابطه با بازگشت دریانوردان به کشورشان آنها باید توسط صاحبان و اجاره کنندگان کشتی به کشورشان بازگردانده شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است با توجه به حوادث غیر‌قابل پیش‌بینی که به وقوع پیوسته و جهان با یک رویداد پیش‌بینی نشده فراتر از کنترل دولت‌ها مواجه است به همین جهت ممکن است انجام برخی از تعهدات اعلام شدۀ قبلی غیر‌ممکن به نظر برسد و با برخی از دستورالعمل‌ها انطباق لازم را نداشته باشد. به همین جهت تعلیق آنها در شرایط اضطراری برای حل چالش ضروری است.

سازمان بین‌المللی کار ILO تاکید کرده است اقدامات اتخاذ شده برای مهار بیماری همه‌گیر به منظور سلامت دریانوردان و تغییر خدمه  باید بیش از پیش مورد توجه صنعت کشتیرانی و مسئولان بندری و کشور‌های ساحلی قرار گیرد و در این راستا  بازنگری در برخی از دستورالعمل‌ها با هماهنگی این سازمان، IMO و سایر سازمان‌های مردم نهاد ضروری است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار