۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

ملوانان ناو آمریکایی به کرونا مبتلا شدند

مقام‌های نیروی دریایی آمریکا تایید کردند که آزمایش کرونای شماری از ملوانان ناو «یو اس اس اچ دبلیو بوش» مثبت شده است.
کد خبر: ۸۷۳۰۰

ملوانان ناو آمریکایی به کرونا مبتلا شدند

به گزارش مانا به نقل از ایرنا تارنمای نظامی «ماریتایم» مسئولان ناو مربوطه اعلام کرده اند مبتلایان تا زمان بهبودی در یک اقامتگاه ساحلی نگهداری می شوند و تحت مراقبت های پزشکی مداوم قرار دارند.

این ناو آمریکایی در یک سال و نیم گذشته مسئولیت عملیات تعمیر و نگهداری ناوها را در ایستگاه نیروی دریایی نورفولک (ان ان اس وای) ویرجینیا بر عهده داشته است و قرار نیست تا سال آینده شناور شود. انتظار نمی رود شیوع ویروس در بین تعدادی از ملوانان عملیات این ناو را مختل کند.

در چند هفته اخیر منطقه نورفولک در ویرجینیا و منطقه آبی هامپتون رودز شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا بوده اند. روز پنجشنبه ۱۴۳ مورد از ابتلای شهروندان این شهر به کرونا گزارش شد که شمار مبلایان را در مجموع به بیش از سه هزار مورد از زمان آغاز همه گیری رساند.

ناو آمریکایی یو اس اس هری اس ترومن سه هفته پیش برای یک دوره تعمیری کوتاه به ایستگاه نیروی دریایی نورفولک نزدیک شد.

آوریل گذشته نیز ناو فرانسوی شارل دوگل که مشغول مانور در دریای شمال بود شیوع ویروس در بین سرنشینانش را تجربه کرد و آزمایش بیش از هزار نفر از خدمه کشتی که دو سوم سرنشینان آن را تشکیل می دادند در نهایت مثبت شد.

همچنین ناو یواس اس تئوددور روزلت نیز بعد از عزیمت به بندری در ویتنام ابتلای سرنشینانش به کرونا را تجربه کرد و آزمایش یک هزار و ۱۵۰ نفر از خدمۀ ۴ هزار و ۸۰۰ نفری آن مثبت شد که به قرنطینه بلند مدت آن در جزیره گوام منجر شد.

آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارد. تاکنون بیش از چهار میلیون نفر در ایالت های مختلف این کشور به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد طبق آخرین آمار ۱۷۶ هزار و ۷۴۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار