۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

کشتی پناهجویان در آب‌های ترکیه غرق شد

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده که شمار قربانیان حادثه غرق شدن کشتی پناهجویان در ترکیه به ۶۱ نفر افزایش یافته که از این میان ۳۴ نفر آنان شهروندان افغانستان هستند.
کد خبر: ۸۷۲۹۵

کشتی پناهجویان در آب‌های ترکیه غرق شد

به گزارش مانا، گران هیواد، سخنگوی این وزارتخانه در یک نشست خبری گفت: تاکنون ۶۱ جسد متعلق به سرنشینان این کشتی پیدا شده‌اند که ۳۴ نفر آنان افغان هستند.

 هیواد افزود: از این میان تاکنون اجساد ۱۷ نفر از قربانیان به افغانستان منتقل شده‌اند.

به گفته هیواد، شش جسد قبلا در شهر وان دفن شده ولی براساس درخواست خانواده‌هایشان دو روز پیش از خاک بیرون آورده شده و بعد از انتقال به انقره، با هواپیمای شرکت هوایی آریانا به کابل منتقل می‌شوند.

او همچین گفت که شش جسدا دیگر که در سردخانه طب عدلی/پزشکی قانونی از سوی بستگانشان تثبیت هوی شده‌اند، بعد از انتقال به استانبول با هواپیما شرکت کام ایر به کابل منتقل می‌شوند.

آقای هیواد گفت اجساد ۵ قربانی دیگر به درخواست خانواده‌های‌شان در شهر وان ترکیه دفن شده‌اند.

وزارت خارجه افغانستان می‌گوید از آغاز وقوع این رویداد تاکنون تلاش‌های این وزارتخانه و سفارت این کشور در انقره برای شناسایی و انتقال اجساد شهروندان افغانستان ادامه دارد.

گفته می‌شود این کشتی در عمق صد متری دریاچه وان در شرق ترکیه نشست کرده است.

همه سرنشینان این کشتی پناهجویانی بودند که با عبور از مرز میان ایران و ترکیه، برای ادامه سفر و برای پنهان ماندن از چشم پلیس، می‌خواستند دریاچه وان را در تاریکی شب با کشتی پشت سر بگذارند.

ترکیه مسیر عبور مهاجران غیرقانونی برای رسیدن به اروپا است، به‌ویژه شهروندان افغانستان، ایران، پاکستان و بنگلادش از مسیر ترکیه برای رسیدن به اروپا استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار