۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

آینده مبهم بزرگترین اپراتور بندری جهان

بزرگترین اپراتور بندری جهان DP World اعلام کرد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش ۸.۸ درصدی حجم جابه‌جایی کانتینر‌ها چشم‌انداز مبهمی را پیشِ روی خود مشاهده می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۹۴
آینده مبهم بزرگترین اپراتور بندری جهان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "سلطان‌ احمد بن‌سلیم" مدیر‌عامل DP World با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی، کارخانجات کشتی‌سازی و تولیدی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و اختلال در آن‌ها به شدت محسوس است گفت: محدودیت‌های بوجود آمده باعث اُفت فعالیت همه شرکت‌ها از جمله DP World شده است.

وی گفت: این شرکت دولتی که دارای تسهیلات لجستیکی منحصر بفرد است در شش ماهه اول سال جاری میلادی ۱۶.۷ میلیون کانتینر را جابه‌جا کرده است. در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۳ میلیون teu بوده است.

وی با اشاره به کاهش حجم مبادلات کانتینری گفت: این کشور در دوران بحران کرونا بیشترین کاهش فعالیت را درمنطقه آسیا و شبه قاره هند به ثبت رساند. به گونه‌ای که در این دوران با کاهش حجم ۱۲.۲ درصدی تعداد کانتینر‌های جابه‌جا شده ۷.۲ میلیون teu کانتینر کاهش یافته است.

وی در پایان گفت: تصمیم داریم برای بهبود عملکرد تجارت اپراتوری خود در ماه‌های آینده برنامۀ مشخصی تدوین کنیم اگرچه چشم‌انداز هنوز نامطئن است، اما دید ما نسبت به آیندۀ این صنعت بسیار مثبت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار