۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

صدور گواهینامه سبز برای کشتی‌هایی با سوخت LNG

کشتی‌هایی که به منظور اجرای قانون ۲۰۲۰ در آب‌های بین‌المللی از سوخت LNG استفاده می‌کنند گواهینامۀ سبز (ENVIRO) توسط مؤسسه(ABS) دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۲۹۲
صدور گواهینامه سبز برای کشتی‌هایی با سوخت LNG

صدور گواهینامه سبز برای کشتی‌هایی با سوخت LNG
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس یک نظر‌سنجی که اخیراً توسط ABS انجام شده است مشخص شده که دوسوم صاحبان کشتی‌ها‌ی خطوط کشتیرانی جهانی هنوز به اهداف اجباری اجرای قانون سوخت IMO که برای سال‌های ۲۰۲۰ و۲۰۵۰ پیش‌بینی شده است هیچ برنامه‌ای ندارند.

در گزارش منتشر شده آمده است با این حال بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی برای استفاده از سوخت کم‌ سولفور مراحل مختلفی را گذرانده و سرمایۀ قابل توجهی را هزینه کرده‌اند.

در این میان مؤسسه ABS تصمیم گرفته با توجه به اینکه سوخت LNG کمترین آلودگی را برای محیط‌ زیست دارد به کشتی‌هایی که از سوخت LNG به عنوان انرژی استفاده می‌کنند گواهینامۀ سبز اعطا کند که این یک امتیاز برای کشتی‌ها و صاحبان خطوط کشتیرانی محسوب می‌شود.

به گفتۀ یکی از مسئولان ABS هنگامی‌که مصرف گاز به عنوان سوخت با پیشرفت‌های تکنولوژیکی وعملیاتی همراه می‌شود به صاحبان کشتی‌ها کمک می‌کند تا به اهداف قانون IMO۲۰۲۰  دست یافته و خود را برای سال ۲۰۳۰ آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۸ تا کنون حداقل ۴۰ درصد از آلاینده‌های زیست محیطی در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل کاسته شده یاد آور شد در حال حاضر ۲۰ درصد از کشتی‌های خطوط کشتیرانی جهان از سوخت LNG استفاده می‌کنند.

به گفتۀ "اریک هریسون" در میان سوخت‌هایی که به منظور اجرای قانون ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می‌گیرند از نظر رعایت پاکیزگی محیط زیست LNG حرف اول را می‌زند.
وی اظهار امیدواری کرد که کشتی‌هایی که هم‌اکنون از سوخت‌های کم سولفور استفاده می‌کنند به مرور زمان به سمت استفاده از گاز LNG  بروند.

وی تأکید کرد شرکت MAN در این ارتباط از تولید موتور کشتی دو‌گانه سوز LNG و سوخت کم سولفور تا سال ۲۰۲۱ خبر داد که گام بزرگی در راستای استفاده از سوخت LNG در صنعت کشتیرانی به حساب می‌آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار