۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

صنعت کشتیرانی در بحران جهانی تغییر نکردن خدمه

مؤسسه خیریه دریایی با بررسی شاخص‌های زندگی دریانوردان در دوران کرونا اعلام کرد میزان رشد استرس و اضطراب در بین دریانوردان به علت ممنوعیت تغییر خدمه به شدت بالا رفته است.
کد خبر: ۸۷۲۹۰
صنعت کشتیرانی در بحران جهانی تغییر نکردن خدمه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این مؤسسه با اعلام آمار ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دریانورد که به دلیل سیاست‌های دولت‌ها در سواحل و یا کشتی‌ها به اقامت طولانی مجبور شده‌اند اعلام کرد متأسفانه برخی دولت‌ها کمترین همکاری را با صنعت کشتیرانی دارند.

یکی از مسئولان این مؤسسه با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت کشتیرانی جهانی درگیر یک بحران رفاهی شدید است که دریانوردان را به علت پشتیبانی نشدن رنج می‌دهد.

این درحالی است که می‌توان با راه‌حل‌های فوری شاهد پیشرفت در تغییر خدمه باشیم و ارتباط بهتری را بین ساحل و دریا برای خنثی سازی این بحران فراهم کنیم.

به گفته وی صنعت کشتیرانی باید قبل از آنکه دیر شود به خود آمده و نسبت به تغییرکارکنان تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.

این مسئول در ادامه یاد‌آور شد بسیاری از کشور‌ها به علت اینکه خدمه‌ها نمی‌توانند از خانه به کشتی‌ها ملحق شوند با خدمه کمتری به فعالیت ادامه می‌دهند و اگرچه استاندارد‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود با این حال خستگی مفرط و بیش از حد دریانوردان باعث کاهش راندمان کاری می‌شود.

در همین حال "Frank Coles" مدیر Wallem Group در این ارتباط با انتقاد از برخی دولت‌ها و خطوط کشتیرانی در زمینۀ عدم تغییر خدمه با اشاره به اینکه روحیۀ بسیاری از دریانوردان در کشتی‌ها به علت عدم حمایت دولت‌ها و برخی از خطوط کشتیرانی به شدت تضعیف شده یاد‌آور شد در صورت ادامه چنین وضعیتی ممکن است خطا‌های نیروی انسانی بالا رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار