۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

تأکید دبیرکل IMO بر ادامه روند انقلاب دیجیتالی در صنعت کشتیرانی

دبیرکل IMO دیجیتالی‌ شدن صنعت کشتیرانی و استفاده از انواع فنّاوری‌ها مانند هوش مصنوعی و ... را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید خود را با آخرین و جدید‌ترین فنّاوری‌ها برای دوران پسا‌کرونا آماده کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۷۸
تأکید دبیرکل IMO بر ادامه روند انقلاب دیجیتالی در صنعت کشتیرانی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت IMO "کیتاک لیم" در یک سخنرانی از طریق ویدیو کنفرانس خطاب به تمامی دست‌اندرکاران حمل‌و‌نقل دریایی که درگیر بحران کووید ۱۹ می‌باشند گفت: نباید از انقلاب دیجیتالی غافل شوند و آن را جدی بگیرند، زیرا ایمنی، حفاظت از محیط زیست، امنیت سایبری، استاندارد سازی و همچنین کنترل از راه دور از نتایج انقلاب دیجیتالی است.

وی در ادامه یادآور شد: IMO از سال ۲۰۱۹ نسبت به انقلاب دیجیتالی توصیه‌های لازم را به دارندگان صنعت حمل و نقل انجام داده است.

اگرچه ویروس کرونا باعث شد که مدتی دچار وقفه شود، اما خوشبختانه صنعت کشتیرانی بلافاصله به خود آمد‌ه و خلاء لازم را در ارتباط با استفاده از انواع فنّاوری‌ها در اولویت قرار داد به گونه‌ای که در حال حاضر تحلیلگران و پژوهشگران بین‌المللی دسترسی هرچه بیشتر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی در دوران کرونا را یکی از مزایای مثبت این ویروس همه‌گیر می‌دانند.

"کیتاک لیم" در ادامه ضمن حمایت از دیجیتالی شدن صنعت کشتیرانی یاد‌آورشد: توصیه می‌کنم ارتباطات و همکاری بین ذی‌نفعان برای توسعه هرچه بیشتر هوشمند‌سازی حفظ شده و در ادامه برای اطمینان‌بخشی  به ادامۀ این روند همکاری‌های جهانی ادامه یابد.

وی در پایان گفت: دیجیتالی شدن صنعت حمل‌و‌نقل دریایی یکی از محور‌ها و برنامه‌های اصلی IMO می‌باشد که مانند قانون ۲۰۲۰ برای صنعت کشتیرانی  لازم الاجرا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار