۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

هوشمند سازی ثبت ورود و خروج شناور‌های مسافری در مسیر‌های متردد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از اجرای موفقیت آمیز سیستم جامع مسافری دریایی با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و ایجاد ساختار یکپارچه و منظم جهت ورود و خروج شناور‌ها وتسهیل در امر جابه جایی مسافران در بنادر شهید حقانی و هرمز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۷۶
هوشمند سازی ثبت ورود و خروج شناور‌های مسافری در مسیر‌های متردد
 
به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی،  مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در تشریح روند پیاده سازی و اجرای این طرح بیان داشت: از آنجایی که بندرشهید حقانی به عنوان بزرگترین  پایانه مسافری دریایی کشور حجم قابل توجهی از تردد مسافر دریایی را از سرزمین اصلی به جزایره به خود اختصاص داده است  ضرورت  تهیه و تدوین  یک سیستم جامع مسافری که متضمن ثبت دقیق آمار و تحلیل آنی داده‌ها و برنامه‌ریزی جهت بالا بردن ضریب ایمنی سفر‌های دریایی باشد مورد توجه قرارگرفت.

مدیر اداره بنادر ودریا نوردی شهید باهنر گفت:: با مساعدت همکاران سازمان از یک سال گذشته سیستم جامع مسافری دریایی دربنادر شهید حقانی و هرمز راه اندازی شدکه  اجرای این طرح مولفه‌هایی نظیر ضریب ایمنی سفر، همچنین تسریع در ارائه خدمات و با لابردن سطح رضایتمندی مسافران را درپی داشته است.

 این مقام مسئول دربخش دیگری از سخنان خودبه هوشمند سازی ثبت ورود و خروج  مسافر وشناور‌ها اشاره کرد و گفت:: راه‌اندازی سامانه هوشمند ثبت ورود و خروج مسافر و شناور‌ها در سامانه آماروعملیات سازمان بنادر ودر یا نوردی این قابلیت را فراهم نموده تا مسئولین ستادی  با اتصال به این سامانه کلیه آمار و عملیات بنادر مرکز استان را بشکل آنی  وبدون  بروز خطای انسانی (به شکل هوشمند) دریافت کنند.

هوشمند سازی ثبت ورود و خروج شناور‌های مسافری در مسیر‌های متردد
حمیدرضا محمد حسینی بیان داشت: این سامانه هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا  اپراتور یک بندر با مشاهده داشبورد خود بتواند تمامی مؤلفه‌ها، نظیر اینکه چه شناوری، در چه زمانی و با چه ظرفیتی از بندر خارج شده است رویت نموده و افزون بر این اطلاعات بسیار مفیدی را احصا و در اختیار اپراتور کنترل ترافیک دریایی  مبنی بر پیش‌بینی مخاطرات احتمالی و ارائه مستندات دقیق در زمان بروز حادثه قرار دهد.

وی بر آموزش‌های تخصصی در راستای افزایش کارآمدی، اثربخشی و ارتقای بهره وری  فعالیت‌های مسافری دریایی تاکید کرد و گفت:: تسهیل فرایند‌ها و تسریع در امور مشتریان نوعی تکریم ارباب رجوع محسوب می‌شود که ارائه خدمات بهتر به هموطنان وهم استانی‌های مسئولیت ذاتی و مشی اخلاقی خود می‌دانیم.

شایان ذکر است بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری کشور از ظرفیت جابه‌جایی مسافر به میزان ۴۰ هزار نفر در روز برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار