۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

کاهش ۷۰ درصدی گردشگری بندر انزلی در پی شیوع کرونا

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی از کاهش ۷۰ درصدی ورود گردشگران به بندر انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در پی شیوع کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۸
کاهش ۷۰ درصدی گردشگری بندر انزلی در پی شیوع کرونا
 
ابوالفضل چگینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا هم اکنون گردشگری بندر انزلی در رکود کامل است به طوری که واحد‌های اقامتی بندر انزلی با ظرفیت اشغال ۱۰ تا ۱۵ درصدی فعال هستند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی از کاهش ۷۰ درصدی ورود گردشگران به بندر انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در پی شیوع کرونا خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که تابستان سال گذشته شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به شهرستان بندر انزلی بودیم به طوری که بیش از ۹۵ درصد ظرفیت اماکن اقامتی این شهرستان ساحلی در اواخر هفته تکمیل بود.

وی بیان داشت: علاوه بر ورود گردشگران داخلی در سال‌های گذشته، تعداد زیادی گردشگر خارجی به ویژه از  کشور‌های جنوبی حاشیه خلیج فارس نیز در قالب تور وارد بندر انزلی شده و از جاذبه‌های آن بازدید می‌کردند که امسال به دلیل کرونا این امر نیز ضربه بزرگی به گردشگری بندر انزلی وارد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی، تاکید کرد: تفریحات دریایی به ویژه قایق سواری و جت اسکی بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی به بندر انزلی است.

وی همچنین به فعالیت شش طرح ساماندهی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی بندر انزلی جهت شنای گردشگران اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح‌های ساماندهی خدمات مناسب تفریحی به گردشگران ارائه می‌شود.

چگینی در ادامه گفته‌های خود موزه تخصصی دریایی متعلق به نیروی دریایی استان گیلان را یکی دیگر از جاذبه‌های مهم بندر انزلی عنوان کرد و گفت: این موزه نیز در تا قبل از شیوع کرونا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کرد.

به گفته وی، گردشگران تهرانی نیز به دلیل نزدیکی به استان مازندران بیشتر ترجیح می‌دهند به این استان سفر کنند و این در حالی است که شرایط کرونا دراین استان قرمز است، اما استان گیلان به دلیل دور بودن از پایتخت در مقایسه با مازندران گردشگران کمتری دارد.

این مقام مسئول در گردشگری بندر انزلی تاکید کرد: هم اکنون فقط بومیان استان از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها استفاده می‌کنند و به ندرت شاهد حضور گردشگر هستیم که همین امر خسارات بسیاری را به ذی نفعان صنعت گردشگری بندر انزلی وارد و بسیاری را بیکار کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر انزلی، اظهار امیدواری کرد: با رفع بیماری کرونا و ورود دوباره گردشگران به شهرستان ساحلی بندر انزلی دوباره شاهد رونق اقتصادی بومیان این شهرستان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار