۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

رونمایی از بزرگترین کشتی تحقیقاتی اقیانوسی تایوان

تایوان بزرگترین کشتی تحقیقاتی اقیانوسی با آخرین فنّاوری را به منظور تحقیقات در زمینۀ اکتشافات دریایی و زیست محیطی راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۸۷۲۶۵
رونمایی از بزرگترین کشتی تحقیقاتی اقیانوسی تایوان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، هزینۀ تقریبی ساخت این کشتی ۵۰ میلیون دلار است که به عنوان یک کشتی تحقیقاتی ویژۀ چند منظوره فعالیت خود را آغاز کرد.

این کشتی تحقیقاتی که به گفته رئیس شرکت حمل و نقل تایوان نظیر آن تا کنون ساخته نشده است از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌تواند بر سطح آب و زیر آب عملیات اکتشافی خود را انجام دهد.

در ساخت این کشتی صرفه‌جویی در انرژی و همچنین استفاده از آخرین فنّاوری‌های دیجیتالی مدنظر قرار گرفته و از کارکرد شکستن امواج نیز برخوردار است.

مقامات تایوانی نام این کشتی را محقق جدید اقیانوس نامگذاری کرده‌اند.

این کشتی بزرگ تحقیقاتی با وزن ۲۲۰۰ تُن ناخالص و ۲۱۶ متر طول ۱۹ خدمه دارد که ۲۸ پژوهشگر در آن فعالیت‌های تحقیقاتی را انجام خواهند داد.

این کشتی از پیشران‌های الکتریکی بسیار قوی و سیستم‌های تشخیص هیدرولوژیکی و نمونه‌برداری از آب دریا و موقعیت‌یابی برخوردار است.

این کشتی قادر است داده‌های هواشناسی را برای پیش‌بینی آب وهوا انجام دهد و همچنین تهیۀ نقشه‌های توپوگرافی سه بُعدی با دقت و سرعت بالا از ویژگی‌های این کشتی به شمار می‌رود.

در پایان این گزارش آمده است  مقامات تایوانی معتقدند که این کشتی می‌تواند به عنوان یک مرجع تحقیقاتی برای پروژه‌های آینده و و الگویی برای ساخت و ساز کشتی تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار