۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

آغاز توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آغاز توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل درک، رمین، کنارک و بندر تنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۶۰
آغاز توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل عمان
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به عدم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل دریای عمان طی سال‌های گذشته و از سوی دیگر پتانسیل بالای این سواحل در جذب گردشگران داخلی و خارجی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از آغاز توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل درک، رمین، کنارک و بندر تنگ خبر داد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم زمینۀ توسعه زیرساخت‌های گردشگری ساحلی و دریایی در مناطق مذکور را فراهم کنیم.

جلال زایی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان، استانی دور از مرکز است و هزینه‌های ورود به این منطقه بسیار زیاد است و سفر به این خطه به زمان زیادی نیاز دارد بر ضرورت ایجاد هتل و مهمانسرای اداری از مبادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: باید با سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق، سیستان و بلوچستان را به بهترین شکل ممکن معرفی کرد چرا که این منطقه، متنوع‌ترین و در عین حال ناشناخته‌ترین مقصد گردشگری کشور است.

وی خاطرنشان ساخت: از آنجا که بخش زیادی از تمرکز پروژه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان در نوار ساحلی مکران است، لذا انتظار می‌رود با توجه به حجم قابل توجه اعتبارات مصوب امسال در بخش گردشگری، مبلغ قابل توجهی به تسریع در انجام پروژه‌های توریسم دریایی اختصاص یابد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: مطابق با سند توسعه گردشگری و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، سیستان و بلوچستان تا سال ۱۴۰۰ جزء ۱۰ مقصد گردشگری داخلی و پنج مبدأ خارجی خواهد بود.

به گفته وی، انجام تحقیقات هدفمند، مطالعات جامع محور گردشگری کویر لوت، توریسم سواحل مکران، توریسم دریای عمان و بررسی وضعیت گردشگری سیستان و بلوچستان از مواردی است که در سند توسعه گردشگری  آمده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در این استان اظهار داشت: با توجه به وسعت استان و از سوی دیگر وجود پتانسیل‌های فراوان گردشگری در استان، نیاز به زیرساخت‌های بیشتر گردشگری همواره احساس می‌شود.

وی به توجه ویژه در خصوص اختصاص اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم در آینده‌ای نه چندان دور با ایجاد زیرساخت‌های اولیه در زمینه گردشگری شاهد رفع مشکلات اقامتی و پذیرایی و تفریحی باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از کرونا و برگشت سلامت کشور به حالت گذشته، شاهد رونق دوباره گردشگری در سواحل دریای عمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار