۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر:

صید میگو از ۱۳ مرداد در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز می‌شود

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: بر اساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکدۀ میگو، صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر از ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۵ مرداد برای لنج‌ها آزاد است.
کد خبر: ۸۷۲۵۴
صید میگو از ۱۳ مرداد در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز می‌شود
 
به گزارش مانا، جعفر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: بنا به نتایج گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو، صید این آبزی در آب‌های استان ۱۳ مرداد برای قایق‌ها و ۱۵ مرداد برای لنج‌ها آزاد است.

وی با اشاره به انجام دو گشت تحقیقاتی برای تعیین زمان صید میگو خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج دو گشت تحقیقاتی که توسط پژوهشکدۀ میگو انجام می‌شود میانگین طول میگوی صید شده در این دو گشت به ترتیب ۱۱.۷  و ۱۱.۶ سانتیمتر بوده است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه گشت سوم تحقیقاتی به‌زودی انجام می‌شود تصریح کرد: بر اساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی امسال توده‌های جمعیت میگوی جوان وارد آب‌های خلیج فارس استان بوشهر شده است که پیش‌بینی می شود با افزایش میزان صید میگو نسبت به سال قبل مواجه باشیم.
وی تعداد صیدگاه‌های این استان را  ۳۵ ایستگاه دانست و بیان کرد: بیشترین فراوانی میگو در منطقه بندرعامری تا مطاف تعیین شده است و پیش‌بینی صید ۱۵۰۰ تُن میگو شده است که نسبت به سال قبل افزایش دارد.

ابراهیمی با اشاره به مشارکت بیش از هشت هزار نفر در صید میگو تصریح کرد: در صید میگو سال قبل هشت هزار صیاد با ۳۸۶ فروند لنج و ۳۶۹ فروند قایق فعالیت کردند که پیش بینی می‌شود امسال همین تعداد شرکت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار