۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
با حضور محمد راستاد و علی اوسط هاشمی صورت گرفت:

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای/ دپارتمان تربیت مربیان صنایع دریایی و بندری راه اندازی می‌شود

با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علی اوسط هاشمی؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، یادداشت تفاهم همکاری بین این دو سازمان با هدف توسعه مهارت‌های پیشرفته و کاربردی مشاغل زیر مجموعه صنایع بنادر و دریانوردی کشور و از طریق اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی، به امضاء رسید.
کد خبر: ۸۷۲۴۷
امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه ای/ دپارتمان تربیت مربیان صنایع دریایی و بندری راه اندازی می‌شود
 
به گزارش مانا، در یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موضوعاتی، چون «حمایت از طرح‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در شورای عالی صنایع دریایی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی»؛ «طراحی و راه اندازی دپارتمان تربیت مربیان صنایع دریایی و بندری در مرکز تربیت مربی یا مراکز تخصصی برای تربیت مدرسین واجد شرایط»؛ «تدوین و یکسان سازی استاندارد‌های آموزشی مشاغل مورد نیاز حوزه بنادر و دریانوردی» و  «ایجاد و راه اندازی مرکز تخصصی آموزش مشاغل عمومی و تخصصی در بنادر مورد نیاز» آمده است.
بر اساس این گزارش و برابر با مفاد تفاهم نامه یاد شده، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متعهد می‌شوند، در زمینه یکسان سازی استاندارد‌های آموزشی مورد نیاز حوزه بنادر و دریانوردی؛ طراحی و راه اندازی دپارتمان تربیت مربی صنایع دریایی و فراساحلی در مرکز تربیت مربی یا مراکز تخصصی و همچنین اجرای آزمون و تعیین صلاحیت حرفه‌ای مشاغل تخصصی و عمومی حوزه مشاغل دریائی و بندری همکاری مشترک داشته باشند.
در همین راستا، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بهمن ماه سال گذشته در نشست مشترک با مدیران ارشد سازمان بنادر و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفته بود: با توجه به تمایل بسیار زیاد متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی، اما فاقد هرگونه مهارت، برای اشتغال در مشاغل دریایی و بندری، خلاء آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این حوزه‌ها کاملاً جدی است.
 معاون وزیر راه و شهرسازی، ظرفیت‌های آموزشی و مهارت افزایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را برای ارتقای بهره وری در بخش‌های مختلف دریایی و بندری  را مناسب دانسته و یادآور شده بود: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد با ترسیم سازوکار اجرایی مطلوب و چارچوب‌های توسعه دهنده، صلاحیت‌های حرفه‌ای در مشاغل تخصصی دریایی و بندری را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارتقا دهد.
در این نشست همچنین علی اوسط هاشمی؛ رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره بر ضرورت دریامحور شدن تصمیمات کلان کشور، گفته بود: چنانچه به جای نفت، برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور، به دریامحوری روی می‌آوردیم، الان شرایط شایسته تری را در کشور شاهد بودیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش بیکاری جوانان دارای تحصیلات در استان‌های ساحلی، تأکید کرد ه. بود: در حال حاضر مهارت ورزی فعالان دریایی و بندری و راه اندازی مراکز تخصصی آموزش مشاغل عمومی در بندرگاه‌ها، اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای قلمداد می‌شود.
شایان ذکر است، این یادداشت تفاهم از تاریخ امضاء به مدت پنج سال معتبر بوده و در صورت توافق طرفین برای دوره‌های مشابه قابل تمدید است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار