۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
فرمانده حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر:

۴.۶ تُن ماهی و میگوی قاچاق در استان بوشهر کشف شد

فرمانده حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در راستای جلوگیری از صید و عرضه آبزیان غیرمجاز، 4.6 تن ماهی و میگوی قاچاق که به صورت غیر مجاز در استان بوشهر صید شده کشف شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۴
۴.۶ تُن ماهی و میگوی قاچاق در استان بوشهر کشف شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ قدرت‌الله حاتم‌وند در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برای حفظ ذخائر آبزیان در خلیج فارس برنامه‌ریزی مدونی صورت گرفته اظهار داشت: صید بدون مجوز در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر ممنوع است و بر اساس قانون با متخلفان برخورد قانونی و قاطع صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ذخائر و زیستگاه آبزیان در خلیج فارس صدمات فراوانی دیده است خاطر نشان کرد: یکی از موارد تخریب زیستگاه ذخائر آبزیان صید بدون مجوز به ویژه صید به روش ترال یا کف‌روب است که این روش صید ممنوع است و تنها در زمان فصل صید میگو، آن هم به مدت محدودی با مجوز شیلات انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر به کشف صید  قاچاق پرداخت و گفت: در چهار ماه گذشته چهار هزار و ۶۴۷ کیلوگرم ماهی و میگوی قاچاق در این استان کشف شده است.

سرهنگ قدرت الله حاتم وند افزود: از این میزان کشفیات چهار هزار و ۴۲۲ کیلوگرم میگو، ۱۹۵ کیلوگرم ماهی و ۳۰ کیلوگرم اسکوئید و ماهی مرکب است  که در این مدت ۱۰۹ فروند شناور و خودرو متخلف در این استان توقیف شده است.

وی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۹۸ فروند شناور و ۱۱دستگاه خودرو که به صورت غیر‌مجاز اقدام به صید و حمل آبزیان می‌کردند توقیف شده است.

حاتم وند اضافه کرد: همچنین در این مدت ۳۳ تورگوش‌گیر، پنج رشته تور محاصره، ۴۱۰ عدد قلاب، ۷۷ رشته تورترال، ۱۶ تخته صید ترال، ۲۶ حلقه طناب، ۱۰ رشته تورسکار و ۱۱ رشته گیرک صید ترال کشف شده است.

وی  تأکید کرد: برابر ماده ۵ لایحۀ مبارزه با صید مجاز، هرگونه صید آبزیان خارج از فصل ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دریا جزو انفال عمومی به حساب می‌آید انتظار می‌رود جامعه صیادی برای حفظ این سرمایه برای نسل‌های بعدی تابع قوانین و مقررات باشند و با صید بی رویه به این سرمایه‌ها آسیب وارد نکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار