۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

ایجاد مجتمع گردشگری ساحلی در بندر بوشهر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ایجاد مجتمع گردشگری ساحلی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سرمایه‌گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این مجتمع گردشگری ساحل خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۲۳۷
ایجاد مجتمع گردشگری ساحلی در بندر بوشهر
محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه بوشهر در راستای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی، مجوز ساخت مجتمع گردشگری ساحلی در بندر بوشهر برای سرمایه گذار بخش خصوصی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است.

مدیر کل ادارۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه ساخت این مجتمع گردشگری ساحلی مراحل پایانی خود را طی می‌کند، بیان داشت: بر اساس اعلام سرمایه گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این مجتمع گردشگری ساحل خواهیم بود.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان بوشهر، مجتمع توریستی ساحلی مذکور در مساحتی به وسعت  ۲۰ هزار متر مربع  با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

وی با تأکید بر اهمیت نقش این مجتمع توریستی در رونق گردشگری خلیج فارس،  یادآور شد: همچنین این پروژۀ توریستی دارای ۲۴ اتاق و ۷۲ تخت اقامتی است که علاوه بر ایجاد شرایط مفرح و پذیرایی برای گردشگران، امکان اقامت ساحلی را نیز برای آن‌ها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به منظور ساخت این مجتمع گردشگری ساحلی در مجموع ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اذعان داشت: ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: بدون شک راه اندازی این مجتمع توریستی ساحلی علاوه بر رونق گردشگری نقش مهمی در اشتغالزایی بومیان ساحل نشین نیز خواهد داشت.

فعالیت ۴۷ اقامتگاه بوم گردی در بوشهر

ارسطوزاده در ادامه گفته‌های خود از صدور مجوز دو اقامتگاه بومگردی در استان بوشهر خبر داد و گفت: این اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان‌های تنگستان و بندر‌گاه بوشهر در حال احداث است که به زودی به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه این دو اقامتگاه صد درصد با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است، بیان داشت:  با توجه به قرارگیری اقامتگاه‌های بوم گردی مذکور در محدوده روستایی، بهره برداری از آن‌ها  می‌تواند به اشتغال زایی مستقیم و غیر‌مستقیم و در نتیجه رونق اقتصاد این مناطق کمک شایانی کند.

این مقام مسئول در استان بوشهر، اعتبار هزینه شده در این دو پروژه را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۴۷ اقامتگاه بومگردی در استان فعال است که اغلب در روستا‌ها قرار دارند  که این امر باعث شده در کنار موضوع گردشگری به رونق تولید و عرضه صنایع دستی روستا‌ها هم کمک شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه به صدور مجوز بهره برداری از ۱۶ واحد خانه مسافر در بندر بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: این ۱۶ واحد در یک آپارتمان متمرکز است که به صورت کامل با عنوان خانه مسافر فعالیت خواهد کرد.

ارسطوزاده با اشاره به اینکه این پروژه با همکاری بخش خصوصی فعال شده و به طور مستقیم برای پنج نفر ایجاد اشتغال شده است، گفت: این مجتمع ۱۶ واحدی در کنار پذیرش مسافر و  گردشگر، در آیندۀ نزدیک رستوران خود را افتتاح خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار