۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی خلیج گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سازمان بنادر به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های لایروبی خلیج گرگان را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۸۷۲۳۰
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی خلیج گرگان
 
به گزارش مانا، میر محمد غراوی در پانزدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی (ICZM) که با حضور مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت پژوهشکده اقیانوس شناسی و علوم جوی و احمدیان مشاور lczm واعضاء کمیته ساماندهی تشکیل شد، اظهار کرد: گلستان از عدم تعادل در فعالیت‌های مرتبط با دریا رنج می‌برد و تمام فعالیت‌ها منحصر به استان‌های مازندران و گیلان شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ استفاده‌ای از ظرفیت ساحلی در گلستان نمی‌شود و روز به روز این عدم تعادل اضافه می‌شود.

غراوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در کمیته ملی تالاب‌ها با حضور معاون اول ریاست جمهوری طرح علاج بخشی خلیج گرگان را هر چه سریعتر به نتیجه برسانیم و هم اکنون هم با هماهنگی ایشان مقرر شد سازمان بنادر به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های لایروبی خلیج گرگان را تأمین کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به وجود فانوس دریایی در شهرستان بندرگز از میراث فرهنگی خواست تا همراهی لازم را با سازمان بنادر جهت احیای این بنا صورت دهد.

غراوی گفت: برخی دستگاه‌ها در نوار ساحلی دارای مستحدثاتی هستند که باید ظرف مدت یک‌ماه اطلاعات سازه‌های خود را به دفتر فنی استانداری ارائه دهند تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نشوند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان جهت حفظ حریم ۶۰ متری ساحل و واگذاری اراضی آمادگی لازم را دارند و البته در حال حاضر استفاده مناسبی از سواحل گلستان صورت نمی‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان علاج بخشی خلیج گرگان را یک ضرورت دانست و گفت: نباید به نقطه برسیم که میزان خسارات به گونه‌ای غیر قابل جبران باشد و باید پیش از آنکه خلیج گرگان بحران‌هایی بیش از این را تجربه کند به فکر لایروبی آن باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار