۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

آمادگی منطقه آزاد اروند برای ازسرگیری پذیرش گردشگران عراقی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند آمادگی این سازمان را برای ازسرگیری پذیرش گردشگران عراقی به خصوص گردشگری سلامت اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۲۲۸
آمادگی منطقه آزاد اروند برای ازسرگیری پذیرش گردشگران عراقی
 
به گزارش خبرنگار مانا، اسماعیل زمانی در دیدار با استاندار "ذی قار" عراق در خرمشهر افزود: همه تمهیدات لازم به خصوص پروتکل‌های بهداشتی برای ورود گردشگران عراقی به شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان آماده است.

وی با اشاره به توقف ورود گردشگران عراقی که طبق قانون می‌توانند بدون ویزا به منطقه آزاد اروند سفر کنند افزود: با توجه به باز شدن مرز شلمچه، این آمادگی برای استقبال از گردشگران عراقی وجود دارد.

سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند از نیمه دوم اسفند ماه ۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا از سوی مسئولان عراقی متوقف شد.

بنا به این گزارش هیئت بلند پایه عراقی به ریاست استاندار ذی قار در سفر به منطقه آزاد اروند با دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خرمشهر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر تقویت روابط سیاسی اقتصادی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تأکید کردند.

ناظم حمید الوائلی استاندار ذی قار عراق با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد اروند برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری خواستار کمک ایران برای تأمین اکسیژن و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا شد.

استاندار خوزستان نیز به بازگشایی دروازۀ تجاری منطقه آزاد اروند (مرز شلمچه) ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی دو کشور پس از یک دوره رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا دوباره اوج گیرد.

وی خواستار ازسرگیری سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند شد.

هیئت عراقی به سرپرستی استاندار ذی قار عراق در سفر به شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان با ظرفیت متنوع منطقه آزاد اروند آشنا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار