۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

غرق شدگی ۱۵ نفر در دریای مازندران طی دو ماه / نجات ۳۱۸ نفر توسط ناجیان غریق

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیرماه، ۱۵ نفر در آب‌های استان مازندران غرق شده‌اند که تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند.
کد خبر: ۸۷۲۲۶
غرق شدگی ۱۵ نفر در دریای مازندران طی دو ماه / نجات ۳۱۸ نفر توسط ناجیان غریق
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای خرداد ماه تا پایان تیرماه، ۱۵ نفر در آب‌های استان مازندران غرق شده‌اند که تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، گفت: از میان غرق شدگان شش نفر در ساعات بین هشت صبح تا هشت شب و حضور ناجیان غریق و مابقی در ساعات بین هشت شب تا نیمه شب دچار غرق شدگی شده‌اند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، تصریح کرد: همچنین براساس اعلام اداره پزشک قانونی استان، چهار نفر از غرق شدگان طی دو ماه اخیر تبعۀ کشور افغانستان بوده‌اند.

به گفته رجبی، بیشترین غرق شدگان در آب‌های شهرستان‌های بابلسر، عباس آباد، نوشهر، نور و محمود آباد رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ طرح‌های ساماندهی دریا از خرداد ماه در استان مازندران فعال شده‌اند و بسیاری از  گردشگران برای شنا به این طرح‌های ساماندهی در نقاط مختلف ساحلی استان مراجعه کرده‌اند، گفت: هفته گذشته به دلیل  ایجاد وضعت قرمز کرونایی در استان مازندران، شناگاه‌های دریای خزر در این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند.

وی با تأکید بر اینکه تمام غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به تعطیلی موقت شناگاه‌ها، مردم از ورود به مناطق خطر آفرین جهت شنا جلوگیری کنند و در این مدت وارد دریا نشوند.

این مقام مسئول در استان مازندران اظهار امیدواری کرد: تابستان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته شاهد چشمگیر کاهش غرق شدگی‌ها در آب‌های دریای خزر باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوارساحلی استان شناسایی شده‌اند که برای جلوگیری از غرق شدگی گردشگران امسال همچون سال‌های گذشته ناجیان غریق در این نقاط استقرار یافته‌اند.

وی با اشاره به استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز بیان داشت: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمات گردشگران هستند.

دبیر ستاد ساماندهی طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران، بیان داشت: استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز به معنای مجاز بودن گردشگران برای شنا در این مناطق نیست.

به گفته مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، شیوع بیماری کرونا باعث شده تا تعدادی از گردشگران از ترس به ابتلا به این ویروس از ورود به آب دریا جلوگیری کنند، اما متاسفانه برخی گردشگران وارد آب می‌شوند.

رجبی در ادامه گفته‌های خود  اظهار امیدواری کرد: با آگاهی مردم و گردشگران نسبت به خطرات شنا در دریا به لحاظ شیوع کرونا و نیز خطرات ناشی از غرق شدگی، تابستان امسال شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در مازندران باشیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران همچنین به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان مازندران و نیز طرح‌های ساماندهی اشاره کرد و بیان داشت: گردشگران باید به تذکرات ناجیان غریق نهایت توجه را داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار