۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

چراغ قرمز مالکان به نصب اسکرابر!

روند نزولی قیمت سوخت‌های بانکرینگ، تمایل مالکان به نصب اسکرابر بر روی عرشه کشتی‌ها را کاهش داده است.
کد خبر: ۸۷۲۲۳
 
چراغ قرمز مالکان به نصب اسکرابر!
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر نوشت: طی هفتۀ گذشته، میانگین قیمت سوخت با سولفور بسیار اندک (VLSFO) در بندر رتردام به ۳۰۵ دلار برای هر تُن رسید که نسبت به ابتدای سال اُفت نزدیک به ۵۰ درصد را نشان می‌دهد. هم‌چنین میانگین قیمت سوخت با سولفور بالا (HFO) بر روی ۲۵۵ دلار برای هر تُن رسید که نسبت به ابتدای سال ۱۲ درصد کاهش داشته است. از لحاظ مقایسۀ سه ماهه، قیمت سوخت VLSFO در سه ماهه دوم ۲۰۲۰، اُفت ۴۶ درصدی را نسبت به سه ماهه نخست سال به نمایش گذاشت. هم‌چنین در سه ماهۀ دوم سال، قیمت VLSFO و HFO در بندر سنگاپور به ترتیب کاهش ۴۷ و ۳۳ درصدی را نسبت به سه ماهۀ نخست تجربه کرد.

این گزارش ادامه داد: روند نزولی قیمت سوخت‌های بانکرینگ، مزیت‌های بالقوۀ کشتی‌های مجهز به اسکرابر را در نظر اپراتور‌های کشتی‌های مجهز به اسکرابر کاهش داده است. برهمین اساس، علی‌رغم ازسرگیری فعالیت یارد‌های چینی، طی چندین هفتۀ اخیر خطوط کشتیرانی از فرستادن تعداد بالایی از کشتی‌های جدید برای نصب اسکرابر اجتناب ورزیده اند.

آنچه مشخص است اینکه، تعداد کشتی‌هایی که در حال حاضر برای نصب اسکرابر وارد یارد‌ها می‌شوند، به شدت کاهش پیدا کرده است، چنانچه تنها ۵۲ فروند با مجموع ظرفیت ۵۰۰ هزار TEU در مرحلۀ نصب اسکرابر قرار دارند، درحالیکه در ماه مارس ۲۰۲۰ نصب اسکرابر بر روی تعداد ۱۱۷ فروند با مجموع ظرفیت یک میلیون و ۱۲۰ هزار TEU به ثبت رسیده است.

شایان ذکراست: اُفت قیمت‌های بانکرینگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به چندین خط کشتیرانی کمک کرده تا نتایج بهتر مالی را در سه ماهۀ دوم نسبت به سه ماهه نخست سال کسب کنند، اگرچه بهبود کاملی در حجم جابه‌جایی حاصل نگردیده است. کشتیرانی مرسک دانمارک، CMA CGM فرانسه و هاپاگ لوید آلمان ازجمله خطوط کشتیرانی هستند که کسب نتایج مالی بهتری را در سه ماهۀ دوم نسبت به سه ماه نخست تأیید کرده‌اند.

بازار سفارشِ ساختِ بسیار آرام موضوع مهم دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده، طی هفته‌های اخیر، تعداد محدودی قرارداد برای ساخت کشتی‌های کانتینری جدید به مرحله امضا رسیده است. در بازار تحویل شناور نیز خبر داغ مربوط به خط کشتیرانی مرچنت هیوندایی کرۀ جنوبی بود که شناور مگاماکس HMM HELSINKI با ظرفیت ۲۳ هزار و ۹۶۴ TEU را از درب یارد تحویل گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار