۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

صادرات ۵ میلیون تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال حدود پنج میلیون و ۷۰۸ هزار تُن کالا غیرنفتی به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۲۱۳
صادرات ۵ میلیون تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌ بیگی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های صادراتی اظهار داشت: میزان صادرات با احتساب میعانات گازی صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر طی سه ماه نخست امسال افزون بر پنج میلیون و ۷۱۵ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: عمدۀ کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات بوده است که عمدتاً به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار واردات قطعی گمرکات استان طی مدت مذکور اشاره کرد  و گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۰۶ هزار تُن کالا به ارزش بالغ بر ۲۱۸ میلیون و ۱۳۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قره بیگی افزود: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل موز، لاستیک خودروی سواری، کره، چای سیاه، قطعات خودرو، برنج، یراق‌آلات، شیرآلات صنعتی و قطعات درب اتوماتیک بوده است.

وی کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا را عمده کشور‌های مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر اعلام کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار