۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

فتح دریاها با کشتی‌های هوشمند

فنّاوری هوشمند در بیشتر صنایع از معدن، خودروسازی و خدمات مالی گرفته تا تولید انواع هواپیما و ساخت خانه های هوشمند کاربرد دارد به طوری که ساخت کشتی هوشمند هم یکی دیگر از این صنایع است.
کد خبر: ۸۷۲۱۲
فتح دریاها با کشتی‌های هوشمند
 
به گزارش مانا، سایت «پورت تکنولوژی» نوشت: شرکت  کشتی‌سازی چین (CSSC) یک چارچوب همکاری استراتژیک را برای توسعه کشتی‌های هوشمند و سایر فنّاوری‌های دریایی و حمل و نقل  با اداره ایمنی دریایی چین امضا کرده است.  در بیانیه‌ای  اعلام شد، شرکت  کشتی‌سازی چین به تازگی با ادارۀ ایمنی دریایی چین توافق کرده تا بر روی سیستم‌های مدیریت ترافیک هوشمند، فنّاوری‌های هوشمند، شناسایی و نظارت همکاری کند.

همچنین قرار است طی آن، به طور مشترک برنامه‌های توسعه حمل و نقل هوشمند را توسعه می‌دهند، به طوری‌که برنامه‌های آزمایش و ارایه اپلیکیشن‌ها فنّاوری مرتبط با حمل و نقل هوشمند را انجام می‌دهند و ساخت سیستم‌های نظارت حمل و نقل هوشمند را ارتقا می‌بخشند.

علاوه بر این، آن‌ها همچنین فنّاوری‌های سازگار با محیط زیست، از جمله کشتی‌های  با سوخت گاز طبیعی مایع (LNG) و سیستم‌های جدید پیمایش ماهواره‌ای، کشتی‌های قطبی و سایر تجهیزات دریایی سطح بالا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دو طرف همچنین گفتند که همکاری‌های آن‌ها باعث تقویت «اشتراک اطلاعات در بازار جهانی کشتی سازی» و تقویت پایدار و سالم تولید تجهیزات دریایی خواهد شد.

این درحالی است که صنعت کشتی‌سازی جهانی به شدت تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ قرار گرفته به طوری‌که سفارشات در سراسر جهان ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته  کاهش یافته است.  با این حال، شرکت  کشتی‌سازی چین گفت: عملکرد بهتر از حد انتظار بوده است و شاهد افزایش سفارشات ۳۴.۲ درصد بوده و سهم بازار خود را به ۳۰.۴ درصد افزایش می‌دهد.

گفتنی است کشتی‌ها در طی ۱۰ سال گذشته به سرعت افزایش یافته‌اند، زیرا به دنبال به حداکثر رساندن منابع خود و حمل هر‌چه بیشتر محموله برای تأمین نیاز جهانی رو به رشد هستند. این به معنی توسعۀ  کشتی‌های مگا بیشتر در اقیانوس‌های جهان است که بزرگترین ناوگان آن می‌تواند تا  ۲۴ هزار TEU (ظرفیت کشتی کانتینری)  محموله حمل کند.

اگرچه این امر باعث می‌شود تا کشتی‌ها بتوانند به بازار‌های جدید برسند و محموله‌های بیشتری را جابه‌جا کنند، اما این مسأله باعث ایجاد فشار در ترمینال‌های کانتینر و ترافیک می‌شود در حالیکه  باید بار بیشتری را نیز تحمل کنند، از این رو برای تحقق این امر لازم است به‌روزرسانی  تجهیزات مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار