۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

راه اندازی کشتی توریستی ۲۸۰ نفره در خلیج فارس تا پایان سال

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ساخت کشتی توریستی با ظرفیت ۲۸۰ نفر گردشگر، جهت به آب اندازی در آب‌های خلیج فارس در محدوده آب‌های این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۹۶
راه اندازی کشتی توریستی ۲۸۰ نفره در خلیج فارس تا پایان سال
 
محمد حسین ارسطوزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی استان بوشهر  با خلیج فارس، لذا توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی از طریق ایجاد زیرساخت‌های مرتبط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه کشتی تفریحی یکی از مهمترین زیرساخت‌های صنعت توریسم دریایی محسوب می‌شود، گفت: به همین منظور با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از سرمایه گذاران علاقه‌مند جهت ورود به این بخش استقبال می‌شود.

این مقام مسئول در استان بوشهر در ادامه از آغاز ساخت کشتی توریستی جدید جهت به آب اندازی در آب‌های خلیج فارس در محدوده آب‌های این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

به گفته وی، این کشتی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در حال ساخت است که بخشی از اعتبار این پروژه از طریق تسهیلات تأمین خواهد شد.

ارسطوزاده با تأکید بر اینکه کشتی با کاربری توریستی تفریحی در حال ساخت است، بیان داشت: با توجه به ظرفیت ۲۸۰ نفری و بخش بزرگ سرو غذا و رستوران، این کشتی می‌تواند یک زیر ساخت مناسب برای توسعه گردشگری دریایی بوشهر محسوب شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، تاکید کرد: بر اساس بازدید صورت گرفته از کارخانه محل ساخت و پیشبرد مراحل، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این کشتی توریستی در آب‌های خلیج فارس باشیم.

به گفته وی، راه‌اندازی این کشتی علاوه بر رونق گردشگری دریایی در منطقه باعث افزایش اشتغالزایی نیز خواهد شد.

وی در ادامه گفته‌های خود،  به ظرفیت‌های توریسم دریایی استان در بخش گردشگری اشاره کرد و اذعان داشت: استان بوشهر به دلیل قرار‌گیری در پهنۀ نیلگون خلیج فارس بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

این مقام مسئول به  ظرفیت‌های دیگر دریایی استان بوشهر شامل تور‌های دریایی با لنج‌های صیادی و قایق‌های ماهی‌گیری نیز اشاره کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، یادآور شد: سال گذشته با حمایت از تولید ملی،  اولین کشتی گردشگری ساخت ایران با استفاده صد در صدی از مواد اولیه داخلی ساخته به آب انداخته شد.

وی ظرفیت پذیرش این کشتی را ۲۰۰ نفر با دو  سالن و یک کافی شاپ بر روی عرشه اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با تعریف مسیر‌های دریایی به سایر استان‌ها از مقصد بوشهر، شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی در آب‌های خلیج فارس باشیم.

به گفته ارسطوزاده، فرصت‌های سرمایه گذاری بی شماری در بخش دریایی است که با سرمایه گذاری در این راستا می‌توان شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در این استان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار