۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

ارائه امکانات و تسهیلات به مشتریان کالا‌های کانتینری در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال ارائه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالای‌های کانتینری، انجام فعالیت‌های بازاریابی حجم محمولات صادراتی در پایانۀ کانتینری مجتمع بندری امام در سه ماهه نخست سال جاری ۵۳ درصد رشد یافت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۹۳
ارائه امکانات و تسهیلات به مشتریان کالا‌های کانتینری در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این ارتباط با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت پایانۀ کانتینری با هدف تحقق شعار جهش تولید، از اتخاذ تمهیدات مناسب برای هم‌افزایی با صادرکنندگان کالا‌های غیرنفتی در پایانه کانتینری خبر داد.

وی با اشاره به عملکرد کلی پایانه به میزان ۳۷ هزار و ۴۵۳ TEU برابر با ۳۶۲هزار و۸۴۶ تُن، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری رشدی ۷۰ درصدی حاصل شده است که گویای ثمربخش بودن اتخاذ این تمهیدات بوده است.  

دریس در تشریح علل و عوامل رشد پیوسته بارگیری محمولات کالای کانتینری بیان داشت: ایجاد خط ترکیبی ریلی برای کانتینر‌های خالی خرمشهر به بندر امام به منظور استفاده از ظرفیت راه‌آهن در انتقال کالا‌های صادراتی از مجتمع‌های پتروشیمی از طریق حمل ریلی و بارچینی مستقیم از واگن به کانتینر با هماهنگی گمرک بندر امام جهت انتقال و تسریع در ارسال کانتینر‌های خالی مورد نیاز صنایع پتروشیمی از عوامل مؤثر در رشد محمولات کانتینری در بندر امام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تعیین محوطۀ اختصاصی نگهداری کانتینر در جوار صنایع پتروشیمی به صورت شبانه‌روزی برای ورود کانتینر‌های پر صادراتی را از دیگر تمهیداتی برشمرد که زمینه را برای ورود و خروج کانتینر از صنایع پتروشیمی همجوار به پایانه کانتینری فراهم می‌کند.

دریس خاطر نشان کرد: ایجاد خط ویژۀ کشنده‌های کانتینری خالی جهت تسریع در ارسال این نوع کانتینر برای صنایع پتروشیمی همجوار از جملۀ دیگر این تمهیدات است.

وی ارائه مشوق و تخفیف انبارداری از سهم شرکت بهره‌بردار به صادرکنندگان کالای کانتینری و ارائه بستۀ تخفیفی استفاده از ظرفیت داخلی خدمات بارچینی کانتینر توسط شرکت بهره بردار پایانۀ کانتینر به تناژ۲۰ هزارتُن جهت صادرات محمولات کانتینری و استمرار اقدامات و تلاش بی وقفه نیرو‌های عملیاتی شرکت راهبر پایانه کانتینری در انجام عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری و ورود تجهیزات مورد نیاز عملیاتی از جمله سه دستگاه ریچ استاکر جهت تسریع در عملیات محوطه‌ای را از عواملی برشمرد که تأثیر به سزایی در ارتقای عملکرد پایانه کانتینری این مجتمع بندری بر جای گذاشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار