۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

ملوانان کالاهای تولیدی را از مبادی رسمی صادرکنند

استاندار هرمزگان گفت: ملوانان و لنج‌داران در استان، صادرات کالا‌های تولیدی را به شکل رسمی از طریق بنادر و گمرکات در شهرستان‌های مختلف ساحلی استان انجام دهند.
کد خبر: ۸۷۱۸۸

ملوانان کالاهای تولیدی را از مبادی رسمی صادرکنند

به گزارش مانا، فریدون همتی روز شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان افزود: ملوانان و لنج‌داران استان می‌توانند برابر با میزان کالاهایی که صادر می‌کنند، کالاهای مورد نیاز کشور را از طریق مبادی رسمی وارد کنند.
وی شتاب بخشیدن به روند صادرات را از سیاست‌های محوری درهرمزگان برشمرد و بیان داشت: صادرات کالا از مبادی رسمی مورد حمایت است و تمامی شرایط جهت تسهیل آن فراهم می‌شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در این راستا حمایت‌های لازم توسط دستگاه‌های مسئول از صادرکنندگان و همچنین جهت توسعه تجارت ملوانی در استان انجام می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: درسال جهش تولید، تولیدات داخلی و تقویت صادرات آن‌ها در اولویت برنامه‌های این سازمان قراردارد.
خلیل قاسمی افزود: استان هرمزگان در صادرات کالا جایگاه خوبی در کشور دارد و علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی، شیلاتی و معدنی در محصولات پتروشیمی  نیز پیشتاز است.
وی بیان داشت: در زمان حاضر باتوجه به افزایش قیمت ارز و محدودیت‌هایی که در واردات ایجاد شده‌است، مسأله صادرات بسیار اهمیت پیدا کرده و باید هرچه می‌توانیم شرایط صادرات را تسهیل کنیم.
این مسئول افتتاح و راه اندازی بازارچه‌های ملوانی در شهرستان‌های مرزی و ساحلی، راه اندازی خط کشتیرانی لندیگرافت کانتینربر و یخچال‌دار در بندر شیوء به مقصد قطر، فیبرنوری بندر و گمرک شیوء، رمپ بتنی بندرشیوء، لایروبی حوضچه بندرتیاب، ایجاد رمپ شناور در بندر سیریک، احصاء ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بنادر کوچک و متوسط  و آموزش، ارتقا بنادر و گمرکات کوچک را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در راستای فرآیند فعالیت ملوانان است.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار