۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

دومین گشت تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آب‌های بوشهر آغاز شد

رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: دومین گشت تحقیقاتی برای تعیین زمان آزاد سازی صید میگو در محدودۀ آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۷
دومین گشت تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آب‌های بوشهر آغاز شد
 
عقیل دشتیان‌نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی در خلیج فارس برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به ذخائر آبزیان اظهار داشت: در راستای تعیین صید میگو فعالیت تحقیقاتی توسط گشت‌های پژوهشکدۀ میگو در آب‌های خلیج فارس آغاز شده است.

وی، با بیان اینکه نخستین گشت تحقیقاتی میگو ۱۸ تیر ماه به مدت چهار روز برگزار شد گفت: دومین گشت تحقیقاتی برای بررسی زمان آزاد سازی صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر از امروز آغاز شده و چهار روز ادامه دارد.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور با اشاره به اینکه در گشت‌های تحقیقاتی وضعیت ذخایرمیگو از نظر اندازه و وزن بررسی و اطلاعات لازم برای تعیین زمان صید میگو به کمیته مدیریت صید ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: پس از سه گشت تحقیقاتی نتایج آن در کمیته مدیریت صید بررسی و زمان آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر تعیین می‌شود.

دشتیان‌نسب افزود: در این گشت‌های تحقیقاتی وضعیت ذخیره میگو در ۳۰ ایستگاه خلیج فارس در اعماق بین ۱۰ تا ۳۰ متر بررسی می‌شود.

وی، با بیان اینکه صید ترال خطرناک‌ترین نوع صید در تخریب زیستگاه‌های آبزیان در خلیج فارس معرفی شده خاطرنشان کرد: تنها برای صید میگو در مدت کوتاهی اجازه صید به روش ترال صادر می‌شود چراکه میگو از نوع آبزی کف‌زی است و با این روش می‌توان به صید آن پرداخت.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور بیان کرد: به دنبال راهی هستیم تا برای حفظ بستر دریاو ذخائر آبزیان، در آینده به‌جای استفاده از صید ترال از ابزار دیگری برای صید میگو استفاده شود.

دشتیان‌نسب بیان کرد: در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر گونه‌های مختلف میگو چون، سفید یا سرتیز، گل باقله‌ای و خنجری وجود دارند که تجاری نیستند و تنها گونۀ تجاری و مرغوب که البته ۸۵ درصد میگو‌ها را شامل می‌شود گونه ببری سبز است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار