۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

دبیر‌خانه علمی توسعه توریسم سواحل مکران ایجاد می‌شود

به زودی دبیرخانه علمی توسعه توریسم سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان با محوریت شهرستان چابهار تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۱۸۵
دبیر‌خانه علمی توسعه توریسم سواحل مکران ایجاد می‌شود
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و نگاه ویژه دولت به مسأله، برنامه‌های ویژه‌ای در راستای توسعه توریسم در سواحل مکران در سطح ملی و استانی برنامه ریزی شده است.

علیرضا جلال زایی ادامه داد: سواحل مکران از پتانسیل بسیار بالایی جهت ایجاد انواع امکانات مرتبط باتوریسم دریایی و ساحلی برخوردار است.

وی اذعان داشت: به نظر می‌رسد با مدیریت قوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آینده نزدیک شاهد تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت توسعه توریسم در سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: به زودی دبیرخانۀ علمی توسعه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان با محوریت شهرستان چابهار تشکیل خواهد شد.

وی اذعان داشت: قرار است جلسات این دبیرخانه به ریاست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز حضور تیمی متشکل از دانشگاهیان و فعالین حوزه سواحل در بخش‌های توریسم و محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود.

وی خاطرنشان ساخت: گردشگرانی که به سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند از طریق راهنمایان گردشگری و کارشناسان محیط زیست با جاذبه‌های توریستی موجود در سواحل مکران آشنا خواهند شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین از تهیه بوروشور‌های تبلیغاتی ویژه جهت معرفی جاذبه‌های توریستی سواحل مکران برای معرفی هر چه بیشتر سواحل مکران و توسعه گردشگری در این منطقه خبر داد.

وی همچنین به ضرورت راه اندازی خط‌های کشتیرانی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در دریای عمان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و خرید شناور‌های مسافربری و تفریحی جهت بکارگیری در آب‌های دریای عمان می‌تواند این امر را تحقق بخشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: راه‌اندازی خط مسافربری دریایی از بندر چابهار به سمت آب‌های خلیج فارس بدون شک بسیار مورد استقبال گردشگران واقع خواهد شد.

وی اذعان داشت: در همین راستا برنامه ریزی‌هایی جهت راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر‌عباس انجام شده است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم این برنامه امسال عملیاتی خواهد شد که البته تحقق این امر در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

به گفته وی، راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر‌عباس، آغاز توسعه توریسم دریایی در طول آب‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود که امید می‌رود به سرعت شاهد رشد و توسعه در این بخش از توریسم کشورمان باشیم.

جلال زایی بیان داشت: افزایش ترافیک شناور‌های مسافربری و تفریحی در آب‌های عمان و حرکت آن‌ها در مسیر‌های مختلف می‌تواند یکی از مهمترین زمینه‌های توسعه توریسم در سواحل مکران تلقی شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، همچنین بر ضرورت توسعه فعالیت شناور‌های مسافربری از مقصد چابهار به مقاصد بین‌المللی در اقیانوس هند تأکید کرد و گفت: هم اکنون این پتانسیل وجود دارد که در صورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی خط دریایی در مسیر بندر جابهار- مسقط و بندر چابهار – کراچی باشیم که امیدواریم با رفع شیوع کرونا شاهد تحقق این مهم در آب‌های عمان باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار