۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

شناگاه‌های دریای خزر به دلیل کرونا تعطیل شد

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از تعطیلی تمام شناگاه‌های دریای خزر در مازندران به دلیل وضعیت قرمز کرونا در این استان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۴
شناگاه‌های دریای خزر به دلیل کرونا تعطیل شد
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ایجاد وضعت قرمز کرونایی در استان مازندران، شناگاه‌های دریای خزر در این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شدند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزود: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا در حال حاضر تمام شهر‌های ساحلی بهشهر، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم شهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: این در حالی است که با وجود اعلام شرایط قرمز در مازندران، همچنان شاهد ورود حجم عظیم گردشگران به این استان و به ویژه سواحل دریای خزر با هدف شنا هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: هر چند شناگاه‌های مازندران تعطیل شده اند، اما با این وجود از آنجا که مردم نسبت به شنا در سایر نقاط ساحلی دریا اقدام می‌کنند، ناجیان غریق، نیروی انتظامی و نیرو‌های هلال احمر در نقاط حادثه خیز ساحلی استان استقرار دارند.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، ناجیان غریق، نیروی انتظامی و نیروی هلال احمر نهایت تلاش خود را جهت جلوگیری از ورود گردشگران برای شنا به آب‌های خزر انجام می‌دهند که با این وجود عدۀ زیادی به هشدار‌های آن‌ها توجه نکرده و وارد دریا می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، تاکید کرد: به طور مثال روز گذشته با وجود طوفانی بودن دریا، گردشگران زیادی برای شنا وارد دریا شده بودند که خوشبختانه با تلاش ناجیان غریق موفق به نجات جان ۱۰ نفر از گردشگرانی که در دام غرق شدگی گرفتار شده بودند، شدیم.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: ۳۷۵ نقطه حادثه خیز در طول نوارساحلی استان شناسایی شده‌اند که برای جلوگیری از غرق شدگی گردشگران امسال همچون سال‌های گذشته ناجیان غریق در این نقاط استقرار یافته اند.

وی با اشاره به استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز بیان داشت: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمات گردشگران هستند.

دبیر ستاد ساماندهی طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران، بیان داشت: استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز به معنای مجاز بودن گردشگران برای شنا در این مناطق نیست و لذا از گردشگرانی که قصد شنا کردن دارند خواهشمندیم تا به طرح‌های ساماندهی دریا که ایمنی بیشتری دارند، مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: پیش از این بر اساس پروتکل ابلاغی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا تعداد ۲۷ طرح ساماندهی دریا در استان جهت ارائه خدمات به گردشگران با رعایت ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مذکور، از اول خرداد ماه امسال بازگشایی شده بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار