۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

تأثیر منفی بحران کرونا بر زندگی و کار ۶۰۰ هزار دریانورد

زندگی و کار ۶۰۰ هزار دریانورد تحت تأثیر شیوع ویروس‌کرونا دچار اختلال شده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۱
تاثیر منفی بحران کرونا بر زندگی و کار ۶۰۰ هزار دریانورد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل  (ITF) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد از تعداد ۶۰۰ هزار دریانورد بلاتکلیف ۳۰۰ هزار نفر از آنان با مشکلات مالی و تعلیق قرارداد در خانه‌ها منتظرند تا به کشتی‌ها ملحق شوند و ۳۰۰ هزار نفر دیگر در کشتی‌ها و یا سواحل قصد دارند پس از ماه‌ها دوری از خانواده موفق به دیدار آنان شوند.

"Stephen Cotton" دبیر‌کل (ITF) در این زمینه گفت: متأسفانه به علت همکاری نکردن بسیاری از کشور‌ها شرکت‌های تامین نیرو تمایلی برای تمدید قرارداد‌ها‌ی دریانودران نشان نمی‌دهند که همین موضوع نگرانی سازمان IMO و سایر سازمان‌های مردم نهاد را به شدت نگران کرده است.

و‌ی یاد‌آور شد: از یک ماه پیش تا کنون به همۀ دولت‌های جهان اعلام کردیم که تمامی تلاش خود را برای پیاده شدن دریانودران از کشتی و تأمین امکانات لازم برای الحاق آنان به کشتی انجام دهند، اما متاسفانه این موضوع در حد حرف و شعار باقی‌مانده و پیشرفت چندانی در این زمینه حاصل نشده است.

دبیرکل (ITF) در ادامه گفت: خبر‌های رسیده حاکی است دریانوردانی که در خانه‌ها اقامت دارند با مشکلات متعدد مالی مواجه شده‌اند، زیرا قرارداد بسیاری از آن‌ها به اتمام رسیده است  و در صورتی‌که جامعۀ دریایی به کمک دریانودران نشتابند باید منتظر یک فاجعه بزرگ دریایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موفق شده‌ایم برای بازگشت ۹۰ هزار دریانورد به کشورهایشان فعالیت و جدیت نشان دهیم، اما این تعداد در مقابل ۶۰۰ هزار دریانورد رقمی به حساب نمی‌آید.

"Dave Heindel" رئیس بخش دریانوردان (ITF) ضمن قدردانی از ۱۳ کشوری  که متعهد به بهبود اوضاع برای تغییر خدمه شده‌اند از عدم همکاری سایر کشور‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت:‌ ای کاش کشور‌هایی که پاسخ مثبت به کمپین تغییر خدمه نمی‌دهند از خستگی بیش از حد دریانوردان چه در خانه و چه در کشتی اطلاع داشتند.

وی در پایان گفت: فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل تمامی فعالیت خود را بر این نکته معطوف کرده که بحران تغییر خدمه باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار