۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

رونق مجدد کشتی‌سازی چین پس از دوره ۶ ماهه رکود

در حالی‌که شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شد در شش ماهه اول سال جاری میلادی سفارشات ساخت کشتی در چین ۵۰ در‌صد کاهش یابد، حالا این کشور تصمیم گرفته بار دیگر سهم ۳۰ درصدی بازار ساخت کشتی جهان را به دست آورد.
کد خبر: ۸۷۱۷۸
رونق مجدد کشتی‌سازی چین پس از دوره ۶ ماهه رکود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اخیراً توافقنامه  جدیدی به منظور همکاری استرتژیک بین دولت چین و گروه کارخانجات کشتی‌سازی CSSC به امضا رسید که در آن ساخت کشتی‌های هوشمند به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی، رعایت مقررات بین‌المللی به منظور جبران رکود شش ماهه گذشته در اولویت قرار دارد.

بر اساس این گزارش دولت چین تصمیم دارد با استفاده از فنّاوری‌های جدید در واقع به بازسازی صنعت کشتی‌سازی بپردازد تا جبران مافات شش ماهه قبلی باشد.

این گزارش حاکی است ساخت کشتی‌های هوشمند همچنین کشتی‌های گاز‌بر LNG  یکی از اهداف اصلی کارخانجات کشتی‌سازی چینی است.

صرفه‌جویی در مصرف سوخت، حفاظت از محیط زیست و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در برنامه‌های استراتژیک کشتی‌سازی چین قرار دارد.

در پایان این گزارش آمده است کارخانجات ساخت کشتی CSSC در شش ماهه گذشته سفارش ساخت ۷۳ فروند کشتی را در دست اجرا داشتند که به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستند نسبت به تعهدات خود عمل کنند، اما  به نظر می‌رسد انعقاد قرارداد جدید همراه  با تصمیم دولت چین دست‌یابی به سهم ۳۰ درصدی بازار جهانی ساخت کشتی و قرار گرفتن در رتبه نخست را سهل‌الوصو‌ل‌تر کند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار