۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

خارج سازی بخشی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از خارج سازی بخشی از کالا‌های دپو شده در انبار گمرکات استان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۷۵
خارج سازی بخشی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برخی کالا‌های توقیف شده که قاچاق بودن آنان محرز و  در مراجع قضایی تعیین تکلیف شده اند بنا به نیاز مردم وارد بازار می‌شوند.

وی اظهار داشت: چندین سال است که کالا‌های ادارۀ کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان در انبار‌های گمرکات دپو شده و امکان استفاده بهینه از بسیاری از این کالا‌ها امکان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: برخی از کالا‌ها سرنوشت مشخصی دارد و امکان فروش آن در بازار مصرفی وجود ندارد، ولی در عین حال می‌تواند در اختیار نهاد‌هایی که به آن نیاز دارند قرار بگیرد.

وی یادآور شد: برخی اقلام هم باید با توجه به تب و تاب بازار که به این کالا‌ها نیاز دارد، آن‌ها را به بازار مصرف تزریق کنند.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان گفت: به زودی و با همکاری تعزیرات، اجناس توقیف‌شده در انبار گمرکات خوزستان اهواز تعیین تکلیف می‌شوند.

فریبرز گرگی نیز به خبرنگار مانا افزود: بسیاری از پرونده کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان در یک سال اخیر تعیین تکلیف شده و با همکاری تعزیرات حکومتی، بعد از کارشناسی و اقدامات انجام‌شده به مرحله فروش کالا‌ها می‌رسد.

وی افزود: در دو تا سه هفتۀ آینده ۵۰ درصد از انبار‌های فعلی گمرکات خوزستان خالی و تعیین تکلیف می‌شود.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خوزستان تصریح کرد: برخی از کالا‌های رسوبی از سال ۹۴ در این انبار‌ها نگهداری می‌شود و امیدواریم طی همین چند هفته آینده تعیین تکلیف آن‌ها انجام و یا به‌صورت برگزاری مزایده یا با مذاکره برای استفاده در کشور توزیع کنیم.

گرگی بیان کرد: عمده اجناس، کالای لوازم‌خانگی، مواد غذایی و پوشاک است.

به گزارش خبرنگار مانا، کالا‌های قاچاق در یک دهه اخیر در انبار‌های گمرک نگهداری شده و با حکم مراجع قضایی قاچاق بودن آن محرز شده و رأی آنها صادر شده است.

مهمترین کالای مورد نیاز مردم خوزستان در شرایط فعلی که گرمای سوزان و طاقت فرسا حاکم است کولرگازی است و گفته می‌شود بخش مهمی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان را کولر گازی تشکیل می‌دهد که کمبود آن در بازار سبب افزایش غیرمتعارف آن شده است.

سال گذشته بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مناطق دریایی و زمینی خوزستان کشف شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار