۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

هندیجان بندری تجاری می‌شود

فرماندار هندیجان گفت: به دنبال ایجاد یک بندر تجاری در این منطقه هستیم تا بتوانیم رونق بیشتری را در منطقه ایجاد کنیم.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۶۵

هندیجان بندری تجاری می‌شود

علی بویری درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای ایجاد بندر تجاری هندیجان در مجاورت خلیج فارس برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: بندر صیادی بحرکان به عنوان منطقۀ نمونۀ ملی گردشگری ثبت شده است و از این ظرفیت می‌توان به عنوان یک قطب گردشگری به منظور توسعۀ هندیجان استفاده کرد.

بویری با اشاره به ظرفیت‌های صیادی منطقه افزود: هندیجان دارای بیش از یک هزار قایق و لنج صیادی و دو بندر صیادی به نام سجافی و بحرکان است.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه  پارسال بیش از ۱۴ هزار تُن انواع آبزیان در هندیجان صید شده افزود: توسعۀ شیلات و آبزی پروری در بندر هندیجان و مکانیزه کردن شیلات از جمله برنامه‌های پیشِ رو برای توسعه منطقه است.

بویری ادامه داد: در این زمینه چهار هزار هکتار از اراضی مرغوب ساحلی حد فاصل رودخانۀ زهره و خلیج‌فارس و شش هزار هکتار در بندر بوطاهری برای توسعه شیلات و آبزی پروری اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در کنار امامزاده عبدالله هندیجان یک ساحل شنی قدیمی وجود دارد که به دریا متصل است و از این منطقه می‌توان به عنوان یک منطقۀ گردشگری ساحلی استفاده کرد.

نمایندۀ عالی دولت در شهرستان بندری هندیجان از سرمایه‌گذاران خواست برای سرمایه‌گذاری در این منطقه مستعد ساحلی‌، به منطقه سفر کنند.

بویری خاطر نشان کرد: با تلاش استاندار خوزستان قرار است فاز دوم پتروشیمی بندر ماهشهر در جاده هندیجان - ماهشهر ساخته شود که با این اقدام، بخش عمده‌ای از مسیر توسعه این شهرستان محقق خواهد شد.

به گفته وی، راه‌اندازی کارخانۀ فولاد و ریخته‌گری در چهار فاز، از دیگر برنامه‌های توسعه هندیجان است که با بهره‌برداری از آن برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار