۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

حضور انبوه گردشگران در سواحل عمان با وجود شیوع کرونا

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، گفت: با وجود شیوع کرونا در کشور، اما همچنان شاهد ورود سفر‌های گردشگران به استان سیستان و بلوچستان به ویژه حضور انبوه گردشگران در نوار ساحلی دریای عمان هستیم.
کد خبر: ۸۷۱۵۹
حضور انبوه گردشگران در سواحل عمان با وجود شیوع کرونا
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا در کشور، اما همچنان شاهد ورود سفر‌های گردشگران به استان سیستان و بلوچستان و به ویژه حضور انبوه گردشگران در نوار ساحلی دریای عمان هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به استان سیستان و بلوچستان، ستاد تسهیلات خدمات سفر استان هر ماهه جلسات خود را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: ستاد تسهیلات خدمات سفر استان شامل چندین کمیته است که هر کمیته بنا به وظیفه خود، اقدامات لازم جهت ارائه خدمات به گردشگران ورودی را به عهده خواهد داشت و این جلسات همچنان با وجود شیوع کرونا، اما به دلیل ورود تعداد زیاد گردشگران به استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سال ۹۹ در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ورود گردشگر به استان سیستان و بلوچستان باشیم، بیان داشت: در صورت عدم شیوع کرونا رقم افزایش گردشگر بسیار چشمگیرتر بود، اما با این وجود پیش‌بینی می‌شود امسال همچنان روند افزایشی ورود گردشگران به استان در مقایسه با سال‌های گذشته تداوم داشته باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: اکثر گردشگران ورودی به استان سیستان و بلوچستان از استان‌های همجوار به ویژه خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان به استان وارد می‌شوند.

جلال زایی با اشاره به زیبایی فوق‌العاده سواحل مکران و علاقه مندی گردشگران ورودی به استان جهت بازدید از این سواحل زیبا، عنوان کرد: سعی خواهیم کرد و مستقر کردن خدمات گردشگری در طول نوار ساحلی استان بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به گردشگران ارائه دهیم.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ایجاد کمپ‌های اقامتی در نقاط مختلف ساحلی نیز جهت ارائه خدمات اسکان به گردشگران ورودی به سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات مناسب است.

وی همچنین به امکان استفاده گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایجاد شده در نقاط مختلف ساحلی استان خبر داد و بیان داشت: سواحل چابهار، درک، گواتر، بریس و کنارک از جمله نقاطی در نوار ساحلی دریای عمان محسوب می‌شود که گردشگران می‌توانند از خدمات گردشگری در این مناطق بهره‌مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود همچنین از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف سواحل مکران در راستای ارائه خدمات متفاوت‌تر به گردشگران خبر داد.

جلال زایی، اظهار امیداوری کرد: امیدواریم بتوانیم در سال ۹۹ نسبت به سال‌های گذشته خدمات رفاهی، اقامتی، پذیرایی و تفریحی مناسب تری را به گردشگران ارائه دهیم تا این امر زمینه ساز توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری در سواحل مکران شود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام خدمات گردشگری مطابق با رعایت اصول بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار