۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

بازسازی سایت پرورش میگوی بندر چوئبده

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: تمامی کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو در بندر چوئبده آبادان بازسازی و بهسازی می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۵۴
بازسازی سایت پرورش میگوی بندر چوئبده

بیژن ربیعی شنبه در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: قرارداد احیای کانال‌های آبرسانی سایت پرورش میگو در چوئبده از سوی اداره کل شیلات استان خوزستان با مشارکت مشاورین مهندسی سازه پردازان ایران در حال نهایی شدن است.

وی افزود: در چارچوب این قرارداد تمامی کانال‌های آبرسانی، زهکش‌ها و حوضچه‌های سایت پرورش میگو چوئبده لایروبی و رسوب‌زدایی می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان زمان اجرای این پروژه را پاییز سال جاری عنوان کرد و گفت: طرح واگذاری اسناد به پرورش دهندگان از طریق سازمان شیلات کشور نیز به زودی آغاز خواهد شد تا با ارائه راهکار‌های قانونی زمین‌ها به پرورش دهندگان بخش خصوصی واگذار شود.

ربیعی تصریح کرد: همچنین طرح گازرسانی به سایت پرورش میگوی بندر چوئبده، اصلاح شبکه برق این سایت، اختصاص آب به تولیدکنندگان میگو از دغدغه‌های اصلی بخش خصوصی در این سایت است که با تشکیل کارگروه این مشکلات به زودی رفع می‌شود.

وی افزود: اتحادیۀ پرورش دهندگان میگو درخواست انتقال مالکیت زمین‌های پرورش میگوی چوئبده به تولیدکنندگان را به اداره کل شیلات استان خوزستان ارایه خواهد کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: امور برق ناحیه جنوب غرب استان خوزستان با بررسی مشکلات برق در سایت چوئبده  در یک ماه آینده نسبت به اصلاح پایه‌های برق در این سایت اقدام خواهد کرد. تولیدکنندگان میگو مستقر در سایت چوئبده نیز باید در کمتر از یک ماه نسبت به پرداخت بدهی برق خود اقدام کنند  تا روند اصلاح شبکه برق در این سایت سرعت گیرد.

وی در خصوص نرخ آب‌های این سایت اظهار داشت: تولیدکنندگان این سایت تا اطلاع بعدی از پرداخت هرگونه هزینۀ آب معاف هستند تا راهکار قانونی مربوطه از طریق امور حقوقی ادارات شیلات و آب و برق و با همکاری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

بندرچوئبده آبادان از مهمترین مراکز پرورش میگوی کشور است.

سایت پرورش میگو در بندر چوئبده آبادان در دهه ۷۰ با سرمایه گذاری ثابت ۱۰۰ میلیارد ریال در زمان دولت سازندگی راه اندازی شد، ولی با شیوع بیماری لکۀ سفید در اوایل دهه ۸۰، پرورش دهندگان میگو با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار