۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
یک عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

ضرورت تجهیز و توسعه بنادر با دانش و تکنولوژی روز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بخش خصوصی مذاکرات خود را با سازندگان خارجی در بخش دریایی و بندری متوقف نکند چرا که بنادر کشور در مسیر توسعه، به تکنولوژی روز نیاز دارند.
کد خبر: ۸۷۱۴۹

ضرورت تجهیز و توسعه بنادر با دانش و تکنولوژی روز

به گزارش مانا، مهدی تقوی درباره تحریم‌های صورت گرفته در بخش های مختلف و اثرگذاری آن در فعالیت‌های دریایی و بندری تصریح کرد: هیچ زمان تحریم یک کشور نمی تواند طولانی مدت باشد چرا‌که اثرگذاری آن بعد از یک الی دو سال کاهش پیدا می کند؛ بدین جهت اگر شیوع ویروس کرونا نبود، اکنون شاهد کم اثرشدن تحریم‌های ظالمانه بودیم.

وی ادامه داد: تحریم ناوگان دریایی هم در طولانی مدت نمی‌تواند ادامه پیدا کند، چرا که جامعه تجارت جهانی به تعامل نیاز دارد بدین جهت با مذاکره و گفت و گو با طرف‌هایی که مورد تجارت با ایران هستند می توان تحریم‌ها را کمرنگ کرد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: در مدتی که به خاطر تحریم،  همکاری‌های مشترک سازمان بنادر با شرکت های خارجی با چالش‌ مواجه شده است، توصیه می‌کنم که مجموعه‌ها و سازندگان داخلی سطح همکاری‌های خود را بالا ببرند تا بخشی از مشکلات این حوزه کاهش پیدا کند و بنادر مسیر توسعه‌ای خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی با تحریم مواجه نیست و می تواند از تکنولوژی و علم روز بهره مند شود، افزود: بخش خصوصی در شرایط فعلی توانایی مذاکره با شرکت ها و سازندگان خارجی را دارد از اینرو اگر آنها سطح علمی خود را افزایش دهند امکان بهره‌مندی بنادر ایران از تکنولوژی و علم روز فراهم می شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه آمار رو به رشد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نشان می‌دهد که بنادر کشور از نظر تکنولوژی و امکانات در وضعیت خوبی قرار دارند، تصریح کرد: برای اینکه بنادر از تجهیزات و ماشین آلات روز عقب نمانند، بخش خصوصی می تواند نقش آفرین خوبی باشد.

تقوی گفت: بخش خصوصی این توانایی را دارد که در زمینۀ توسعه بنادر و به خصوص تأمین تجهیزات بندری با سازمان بنادر و دریانوردی کمک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار