۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

اوج‌گیری دوبارۀ گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با اوج گیری دوبارۀ گرمای سوزان، دمای هوا در برخی مناطق ساحلی خوزستان از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر فراتر رفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۴۶
اوج‌گیری دوبارۀ گرمای سوزان در مناطق ساحلی خوزستان
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، در روز‌های پیش رو همچنان گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان پدیده غالب خواهد بود.

وی گفت: از روز پنجشنبه آینده با جنوبی شدن جریانات جوی، علاوه بر دمای بالا، هوا در مناطق ساحلی و فراساحلی شرجی و مرطوب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه با بیان اینکه شرایط برای سفر‌های دریایی با وجود گرمای سوزان، مهیاست از شناور‌های باری و صیادی خواست اقدامات احتیاطی را برای سفر‌های دریایی با توجه به گرمای هوا داشته باشند.

سبزه‌ زاری با اشاره به حاکمیت مرکز فشار جنب حاره‌ای در مناطق ساحلی خوزستان و افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر افزود: این پدیدۀ جوی کاملاً طبیعی است.

 در همین حال شرکت توزیع برق خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی که همچنان با گرمای سوزان و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با خاموشی مواجه نشوند.

در روز‌های اخیر با افزایش مصرف برق، برخی مناطق ساحلی خوزستان با قطعی طولانی مدت برق روبرو بودند که بروز این وضعیت ساکنان مناطق جنوبی خوزستان را مستأصل و کلافه کرده است.

در همین حال شهر‌های ساحلی آبادان، هندیجان و ماهشهر از نظر شیوع و گستردگی ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

این روز‌ها با راه‌اندازی پویش"همه ماسک می‌زنیم" بیشتر ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان با ماسک در فضا‌های عمومی ظاهر می‌شوند.

با این حال برخی از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان برای فرار از گرما و کرونا راهی مناطق شهر‌های سردسیر شدند.

مناطق ساحلی و بندری خوزستان در طول هشت ماه از سال گرم و مرطوب است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار