۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی بوشهر تا نیمه مرداد ادامه دارد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌سازی یک میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی استان ساحلی بوشهر خبر داد و گفت: تاکنون ۲۷۵۰ استخر پرورشی ذخیره سازی شده و این فعالیت تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۷۱۳۸
ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی بوشهر تا نیمه مرداد ادامه دارد
علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰ درصد کل میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود اظهار داشت: از میگو‌های پرورشی و تولیدی استان بوشهر بیش از ۸۰ درصد آن صادر می‌شود که صنعت پرورش میگو علاوه بر ارز‌آوری نقشی مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

وی از ذخیره سازی یک میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی در سایت‌های ۱۰ گانه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میگو‌ها در دو هزار و ۷۵۰ استخر ساحلی استان بوشهر برای پرورش ذخیره سازی شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ذخیره سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی تا نیمه مرداد ماه ادامه افزود: امسال شش‌ هزار و ۱۴۰ هکتار اراضی ساحلی استان برای پرورش میگو تخصیص یافته و تاکنون در ۲۷۵۰ استخر پرورشی یک میلیارد قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

بازدار با اشاره به فعالیت ۳۴۴ مزرعه پرورش میگو در سواحل استان بوشهر تصریح کرد: تا پایان فصل ذخیره سازی بچه میگو در مرداد ماه دو میلیارد قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی در ۳۴۴ مزرعه ذخیره می‌شود.

وی بیان کرد: برداشت میگو از استخر‌های پرورشی استان بوشهر در ۱۰ سایت استان بوشهر از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار