۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مدیرکل گمرک بوشهر:

۵ میلیون تن کالا از ۱۱ گمرک استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال افزون بر پنج میلیون تن انواع کالا‌های غیرنفتی به ارزش یک میلیارد دلار از ۱۱ گمرک استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۸۷۱۳۷
۵ میلیون تن کالا از ۱۱ گمرک استان بوشهر صادر شد
 
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان در سه گروه میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالا‌ها است اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تُن کالا با احتساب میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۱۸۸ میلیون دلار از استان بوشهر  صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات از گمرکات ۱۱ گانه استان بوشهر بیان کرد: در سه ماه نخست امسال هفت هزار تُن میعانات گازی به ارزش ۳.۷ میلیون دلار و ۴.۲ میلیون تُن محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهربا بیان اینکه بیشترین حجم صادرات استان بوشهر از گمرک پارس جنوبی انجام شده خاطرنشان کرد: بوتان، پروپان، پلی‌اتیلن، متانول، کود اوره، استایرن، بوتن، رافینت، سیمان، کلینکر، روغن پایه تصفیه اول، پلی‌استایرن و الکیل بنزن خطی از جمله محموله‌های صادراتی است.

قره‌بیگی افزود: این کالا‌ها و محصولات به ۱۰ کشور جهان و بیشترین کالا‌ها به چین و امارات متحده عربی صادر شده است.

وی از واردات کالا خبر داد و خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۰۶ هزار تُن کالا به ارزش ۲۱۸  میلیون و ۱۳۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که از نظر وزنی پنج درصد و ارزشی ۱۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار