۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز مازندران /تدوام روند ورود گردشگران به مازندران با وجود موج دوم کرونا

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از فعالیت ۲۷ طرح ساماندهی دریا در سواحل مازندان و استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در مناطق حادثه خیز این استان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۳۲
فعالیت ۲۷ طرح ساماندهی دریا در سواحل مازندران/ استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز مازندران /تدوام روند ورود گردشگران به مازندران با وجود موج دوم کرونا
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا امسال قرار نبود طرح‌های ساماندهی دریا فعال شوند، اما با توجه به بی‌توجهی مردم نسبت به هشدار‌های بهداشتی و سفر‌های مکرر آن‌ها به سواحل مازندران، وزارت کشور اعلام کرد که طرح‌های ساماندهی فعال شوند.

دبیر‌ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ادامه داد: بنابراین نتوانستیم به موقع برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز به کار تمام طرح‌های ساماندهی دریا را داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ طرح ساماندهی دریا در تابستان امسال بیان داشت: این در حالی است که سال گذشته تعداد طرح‌های فعال ۳۵ طرح بوده است.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تمام طرح‌های ساماندهی دریا که با مدیریت بخش خصوصی و نظارت فرمانداری‌ها فعال هستند، ملزم به رعایت اصول بهداشتی مطابق با پروتکل‌های ارائه شده از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی از دیگر دلایل کاهش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تعطیلی برخی طرح‌ها به دلیل قرار‌گیری در مجاورت ساختمان‌های بلند و نیز برخی دیگر به دلیل هشدار‌های محیط زیستی و آلودگی دانست.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران خاطرنشان ساخت: ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز در طول نوارساحلی استان شناسایی شده‌اند که برای جلوگیری از غرق‌شدگی گردشگران امسال همچون سال‌های گذشته ناجیان غریق در این نقاط استقرار یافته‌اند.

وی با اشاره به استقرار ۹۵۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز بیان داشت: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در شیفت‌های متعدد در خدمات گردشگران هستند.

دبیرستاد ساماندهی طرح‌های ساماندهی دریای استان مازندران، بیان داشت: استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز به معنای مجاز بودن گردشگران برای شنا در این مناطق نیست و لذا از گردشگرانی که قصد شنا کردن دارند خواهشمندیم تا به طرح‌های ساماندهی دریا که ایمنی بیشتری دارند، مراجعه کنند.

به گفتۀ وی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استانداری مازندران، فعالیت طرح‌های ساماندهی دریای مازندران تا پایان روز سی و یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر‌کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، تاکید کرد: هدف اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزایش خدمات کیفی در طرح‌های ساماندهی دریا در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر گردشگران ورودی به سواحل است.

رجبی اظهار امیدواری کرد: با آگاهی مردم و گردشگران نسبت به خطرات شنا در دریا به لحاظ شیوع کرونا و نیز خطرات ناشی از غرق شدگی، تابستان امسال شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در مازندران باشیم.

تدوام روند ورود گردشگران به مازندران با وجود موج دوم کرونا

رجبی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه در خرداد ماه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر وارد استان مازندران شده اند، بیان داشت: ورود مسافران همچنان با ورود موج دوم کرونا به استان مازندران ادامه دارد و پلیس راه همواره خبر‌های مسدود شدن جاده بر اثر ترافیک جاده‌ای در محور کندوان را گزارش می‌کند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار