۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

استفاده از فنّاوری بلاک چین به منظور جابه‌جایی کانتینر در بندر رتردام

اولین پروژۀ آزمایشی جابه‌جایی کانتینر با استفاده از فنّاوری بلاک چین در بندر رتردام هلند به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۷۱۳۱
استفاده از فنّاوری بلک‌چین به منظور جابه‌جایی کانتینر در بندر رتردام
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Emile Hoogsteden" مدیر بازرگانی بندر رتردام در این زمینه گفت: با بهره‌گیری از فنّاوری‌های جدید بلاک‌چین تصمیم داریم عملیات جابه‌جایی کانتینر در بندر را هوشمند، سریع‌تر، کارآمدتر و ایمن‌تر انجام دهیم.  

این پروژه با استفاده از یک برنامۀ بلاک‌چین به شرکت‌های کشتیرانی که کشتی‌های آن‌ها در این بندر پهلوگیری می‌کنند کمک می‌کند تا  کانتینر‌ها  در مدت زمان کوتاهی با فنّاوری‌های جدید تخلیه شود.

وی با اشاره به اینکه همه ساله میلیون‌ها کانتینر در بندر رتردام تخلیه شده و به مقاصد مختلف منتقل می‌شود فرآیند جمع‌آوری و جابه‌جایی این تعداد کانتینر را بسیار پیچیده عنوان کرده و گفت: از این پس ورود و خروج کانتینر از این بندر به سهولت در اسرع وقت صورت خواهد گرفت.

وی دربارۀ یکی از ویژگی‌های این پروژه گفت: هر کانتینر بارگیری شده در حال ورود به بندر با یک کد اختصاصی مشخص شده و بلافاصله پس از تخلیه از کشتی بدون توقف در بندر به مقصد مورد نظر حمل می‌شود. ضمن اینکه از قبل پیش‌بینی می‌شود که آیا این کانتینر با کامیون یا با حمل و نقل ریلی ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً حدود ۱۱ خط کشتیرانی بزرگ از این پروژه حمایت می‌کنند اظهار امیدواری کرد به زودی با حمایت مالی بانک‌ها تمامی بنادر به این سیستم مجهز شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار