۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

تعهد ۱۳ کشور در اجلاس دریایی مجازی برای تغییر خدمه کشتی‌ها

نمایندگان ۱۳ کشور عضو IMO دراحلاس دریایی تغییر خدمه که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور دبیرکل IMO برگزار شد، طی بیانیه مشترکی تعهد دادند که نسبت به تغییر خدمه در اولین فرصت اقدامات لازم را به عمل آورند.
کد خبر: ۸۷۱۲۸
تعهد ۱۳ کشور در اجلاس دریایی مجازی برای تغییر خدمه کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به نقل از سایت IMO "کیتاک لیم" دبیر‌کل IMO در این اجلاس که با حضور اکثر اعضای IMO به صورت مجازی در تاریخ ۹ ژوئیه برگزار شد، ۱۳ کشور قول مساعد دادند تا نسبت به تغییر خدمه  تسهیلات لازم را به عمل آورند، زیرا امکانات تردد هوایی در این کشور‌ها فراهم شده است.

در بیانیۀ مشترک، نمایندگان ۱۳ کشورجهان ضمن ابراز نگرانی عمیق خود در مورد بحران کنونی تغییر خدمه یادآور شدند تغییر نکردن خدمه کشتی چالش‌های عملیاتی را برای تجارت دریایی ایمن و کارآمد فراهم کرده است.

به گفته "کیتاک لیم" در حال حاضر صد‌ها هزار نفر از دریانوردان کشتی‌های مسافربری و باری قادر به پیوستن به کشتی‌ها نیستند و از سوی دیگر تخمین زده می‌شود که حداقل ۲۰۰ هزار دریانورد در سراسر جهان در بنادر خواستار بازگشت فوری به خانه هایشان هستند که این امر منجر به بروز یک بحران بشر‌دوستانه فزاینده در صنعت حمل و نقل دریایی شده است. چه بسا  این دریانوردان از مشکلات روانی  متعددی رنج می‌برند.

"کیتاک لیم" در این کنفرانس ویدیویی ضمن تشویق کشور‌هایی که نسبت به امضای بیانیه اقدام کردند یادآور شد: دولت‌ها باید دست از سخت‌گیری نسبت به بازگشت خدمه و یا الحاق آن‌ها به کشتی‌ها چشم پوشی کرده تا آن‌ها هرچه زودتر به خانه بازگردند.

"کیتاک لیم" در ادامه خاطر‌نشان ساخت: زمان آن رسیده که برای رفاه خدمۀ کشتی‌ها اقدامات لازم به عمل آید در غیر این‌صورت صنعت حمل و نقل دریایی با بحران جدید تری مواجه خواهد شد.

این بیانیه توسط نمایندگان کشور‌های دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، اندونزی، هلند، نروژ، فیلیپین، عربستان سعودی، سنگاپور، امارات متحده عربی، انگلستان و ایالات متحده آمریکا امضا شده است.

شایان ذکر است اجلاس دریایی تغییر خدمه به میزبانی دولت انگلیس و با حضور اعضای IMO و همچنین نهاد‌های بین‌المللی مانند، سازمان بین‌المللی کار (ILO)، اتاق بین المللی حمل و نقل (ICS)، کارگران حمل و نقل بین‌المللی، فدراسیون (ITF)، اتاق حمل و نقل انگلیس، Nautilus International و Maritime UK برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار