۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

محمولۀ بزرگ کالای قاچاق در چنگال مأموران دریابانی

فرماندۀ مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری با بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در نزدیکی آب‌های بندر شادگان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۱۲۳
محمولۀ بزرگ کالای قاچاق در چنگال مأموران دریابانی
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناور در راستای مبارزۀ جدی با قاچاق کالا و کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود یک محموله بزرگ کالای قاچاق از کشور‌های همسایه به مقصد بندر شادگان توقیف شد.  

وی اظهار داشت: در بازرسی دقیق از این شناور تجاری بیش از ۵۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی، ۵۰ هزار عدد لوازم جانبی موبایل، ۹۶ هزار عدد لوازم صوتی و ضبط صدا، بیش از پنج هزار لوازم جانبی کامپیوتر، نزدیک به ۱۲۴ هزار متر پارچه، لوازم آرایشی بهداشتی، ۱۲۰۰ عدد ساعت مچی، ۳۰۰ دستگاه دوربین مداربسته، مقادیر قابل توجهی لوازم یدکی خودرو و شیرآلات صنعتی، لوازم پزشکی تزریق ژل، بیش از ۱۹۳ هزار قوطی و بطری انواع نوشیدنی که همگی قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف شد.  

وی با اشاره به دستگیری شش متهم در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را بالغ بر هزار میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی به همراه متهمان مربوطه تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.  

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.
سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آب‌های  سرزمینی شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار